Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn dochter direct gestrest raakt als haar iets niet wil lukken?

Het is vooral met school, ze krijgt dan iets niet in haar hoofd en ze is direct gestrest...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zegt het zelf toch al? Omdat het niet wil lukken... Ze wil presteren, en als haar dat niet lukt raakt ze gestrest omdat ze haar ouders/docenten/haarzelf niet wil teleurstellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Faalangst misschien?
Ik heb dat ook heel erg..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dit kan komen omdat zei gehaast wilt leren en vooral op het laatste moment. Ze moet de tijd nemen om het te kunnen leren, al raakt zei in de stress gaat het helemaal niet lukken. Mijn tips zijn,

Op tijd beginnen met leren.
De tijd nemen om iets door te nemen.
Niet boos worden als het niet lukt, je kunt altijd vragen of je bijvoorbeeld een toets opnieuw mag maken.

Hopelijk heb je hier genoeg aan!
Groetjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing