waarom hoor je steeds dingen die er niet zijn als je een koptelefoon op hebt ?

als ik bv de koptelefoon op heb en lekker muziek luister.
dan hoor ik om de haverklap de bel de telefoon en de babyfoon. terwijl er niks is. hihi
best irritant

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik denk dat het komt omdat je weet dat je naar muziek luistert, en je weet dat als er nu aangebeld word, of de babyfoon gaat, dat je het zou kunnen missen. En onbewust ga je in je hersenen die signalen proberen te zoeken.

Als je je aandacht ergens op wil richten zijn omgevingsfactoren die anders niet opvallen altijd storend. Toegevoegd na 13 minuten: Het kan ook zijn dat je een lichte gehoorbeschadiging hebt opgelopen waardoor klanken van de muziek door je hersens worden geïnterpreteerd als b.v. de telefoon.

DEJAVU

Volume te laag ingesteld, andere verklaring is er niet, of je vangt een trilling op. Toegevoegd na 15 minuten: Waarmee ik zeg dat mensen ook door de huid kunnen horen

Als je je 100% concentreert op de muziek dan hoor je dat niet. Als je in gedachten bezig bent met andere dingen dan muziek luisteren, dan raak je afgeleid en een kleine bel in de muziek kan al de melkman aan de deur betekenen.

Het zou kunnen dat je onbewust in de muziek bepaalde tonen hoort die dezelfde frequentie hebben als bijvoorbeeld je deurbel.

Het zijn de hele hoge tonen die de koptelefoon kan maken die je in verwarring brengen... Die zijn namelijk heel richtingsgevoelig in de oren... Het is allemaal omdat je afgesloten bent van de buitenwereld dat je alert blijft op geluiden buitenaf... En als je alert bent daarop, dan ga je ze ook horen op den duur...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100