Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad om te zwemmen met een longontsteking?

Gisteren bij de huisarts geweest en die heeft me verteld, dat ik longontsteking heb. Nu had ik maandag een afspraak met een vriend om te gaan zwemmen. Is dit echter wel verstandig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
18K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou het niet doen. Niet alleen vanwege de al eerder genoemde chloordampen maar ook vanwege de inspanning.
Sporten of andere vormen van lichamelijke inspanning wat een versnelde ademhaling geeft, kan je beter vermijden tot het weer beter met je gaat, je longen hebben nu rust nodig om te herstellen.
Als je wel gaat zwemmen, zal je dat overigens snel genoeg merken, je zult waarschijnlijk niets presteren en flinke hoestbuien krijgen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nb niet om je bang te maken, maar longontsteking moet je wel serieus nemen. Uiteindelijk zijn er mensen die eraan overlijden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat lijkt mij niet verstandig, ik denk dat je last gaat krijgen van de chloordampen. Ik zou gewoon rust nemen, je lichaam moet herstellen. Zwemmen kun je later wel.
(Lees meer...)
Ritsuka
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Plus. Niet zwemmen lijkt me minder levensbedreigend dan een longontsteking.
Chloordampen zijn erg slecht voor je longen, dit is al veelvuldig uit verschillende onderzoeken gebleken. (helemaal als je nog jong bent en in nederland wilt gaan zwemmen)
Ik zou het risico in iedergeval niet nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding