Waarom sturen huisartsen mensen steeds sneller weer naar huis?

Het valt mij op dat mensen steeds sneller weer naar huis worden gestuurd met klachten, net of ze niet serieus genomen worden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Helemaal mee eens.Een receptje uitproberen en dan zien de huisartsen het wel weer.Tegenwoordig heb je ( op die enkele uitzondering na ) alleen ´broodartsen´.
Het woord huisarts is al niet meer van heden ten dagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hij zal geen plaats in zijn praktijk hebben om ze allemaal daar te houden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik betwijfel of die tendens er is. Wellicht bij één bepaalde huisarts?

Feit is wel dat het huisartsbezoek de afgelopen jaren is gestegen. Misschien komen er ook meer onzinklachten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige reden is dat ze niets mankeren... Als ze wat zouden mankeren dan werd er echt wel naar gekeken en naar gehandeld... Dus wellicht komen meer en meer mensen op het spreekuur zonder dat ze wat mankeren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat steeds meer mensen op internet van te voren zitten te zoeken en daardoor mogelijk verkeerde ideeën krijgt van een mogelijk ziektebeeld dat mogelijk totaal niet aan de orde is. Tweede dat meespeelt is dat artsen steeds minder tijd voor hen patiënten heeft.