Ik heb een rode plek op mijn hoofd waar grijze haren in groeien. Weet iemand wat dit is?

Mijn moeder zag laatst al een klein plukje grijs haar op mijn hoofd. Dit hebben we gewoon afgeknipt omdat het om 5-8 haartjes ging (ik ben 19 jaar dus nee, ik word niet van ouderdom grijs) Nu zag mijn stoefmoeder het ook, en die heeft even gekeken naar mijn hoofd. Ze zag een rode plek waar de grijze haren uit groeien. Nu ga ik naar de huisarts volgende week maar ben toch benieuwd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
tinus1969
10 jaar geleden
Dit soort pklekken moet je ZIEN om te weten wat het is; daarom is het goed dat je naar de huisarts gaat.

Antwoorden (1)

Misschien heb je een afwijking waardoor er geen pigment plaatselijk meer wordt aangemaakt (dit kan bijvoorbeeld vitiligo zijn, al begint dat zelden op het hoofd). Soms is dat erfelijk, zoek uit of familieleden dit ook hebben of hebben gehad. Ook kan het zijn dat je vroeg grijs wordt, wat vaak ook erfelijk kan zijn.
Ga eens na of er familieleden zijn die dit verschijnsel ook hebben, zodat je aan de huisarts goede informatie kan verstrekken en deze je eventueel door kan sturen naar een dermatoloog. Als het mag van de huisarts of dermatoloog, dan hoef je je haar niet af te knippen, met Just for men, of Just for women zijn de grijze haren zo weer je eigen haarkleur. Het enige verschil in deze 2 is de foto op de doos en het formaat handschoenen. Dit is te koop bij de drogisterij, maar laat je eerst onderzoeken door een arts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je snelle reactie. Mijn vader + opa hebben allebij nog een dikke bos bruine haren dus daar zal het denk ik niet aan liggen. Ik w8 het antwoord van de huisarts wel af!
bedankt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is verstandig, om gewoon op de diagnose van de huisarts te wachten, anders haal je je misschien voor niets rare dingen in je hoofd.