Ik heb knallende hoofdpijn, paracetamol heeft het slechts wat draaglijker gemaakt. Wat kan het zijn?Wordt erger bij bukken/hoesten/niezen.

Ik kan nu ook niet zo goed tegen licht en geluid en het is net of er een strakke band op mijn hoofd zit (net of ik een te krappe haarband draag). Zit niet echt aan 1 kant maar wel op 1 plek. Kan dit migraine zijn?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb ook al een tijdje last van gespannen nek en schouders (allemaal knopen) en heb hyperventilatie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien hebt je die ene kater gevangen die je gisteren bij carnaval hebt gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee want ik drink niet, mag niet met antistolling die ik slik. Anders had ik het ook wel geweten.

Het beste antwoord

Vanwege je hyperventilatie en gespannen nek en schouders lijkt het duidelijk dat de hoofdpijn door spanning komt. Je hebt dan ook meer aan een spierverslapper als Diazepam dan aan hoofdpijn medicatie. Dit is echter wel het onderdrukken van de symptomen en niet de oplossing. Zoek hulp voor je problemen. Praat er over met je arts die je kan doorverwijzen naar de juiste hulpverlener. Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb toevallig net een verwijzing gehaald voor de psycholoog. Pa is ook nog niet zo lang overleden en dat is moeilijk. Hele last op mijn schouders en kopzorgen. Letterlijk en figuurlijk en kan t niet goed uiten. Daarom psych. Al es eerder gedaan maar niet meer naar geweest sinds pa zijn overlijden nu 7 mnd terug... Dank je..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een nare situatie. Waarschijnlijk zit er dus nog een heel stuk rouwverwerking bij. Ik hoop dat je snel terecht kunt bij de psych... Praten werkt ventilerend en helpt je sneller bij het verwerken en dragen van alle problemen en verdriet. Laat je er niet onder krijgen.Goed van je dat je er iets mee gaat doen! Heel veel sterkte nogmaals!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel, ga ik zeker doen!!!

Andere antwoorden (7)

het kan een bijholten of voorhoofdholte ontsteking zijn omdat je zegt dat het erger wordt bij bukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat heel ernstig zo'n ontsteking?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is in ieder geval iets waar je niet mee door moet blijven lopen, maar even mee langs de huisarts moet. Misschien is het bacterieel en ben je er met een antibioticakuurtje zo weer vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bacterieel als in dat het in de bloedbaan kan komen of een steriele ontsteking?
Klinkt wel zo denk ik? Zou naar de huisarts gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al bekend met migraine, heb het vrij vaak, zeker 3x per week, maar nu voelt het net even wat anders aan. Dank je.
Nee, dat lijkt mij eerder spanningshoofdpijn. Die wordt veroorzaakt door spierspanningen in de hals, de schouders en het hoofd. De hoofdpijn is vaak het gevolg van spanningen, bijvoorbeeld thuis, op school of op het werk. Het kan ook komen door een verkeerde houding of te weinig wisselen van houding door slecht slapen, moeheid of ergens tegen opzien. Soms is er echter geen duidelijke reden aan te wijzen.
De hoofdpijn zit meestal aan beide kanten van het hoofd, of als een band om het hoofd heen. Het is een drukkende, knellende pijn, die een paar dagen kan aanhouden. Ook de spieren van de schouders, de nek en de schedel zijn vaak extra gevoelig. Men kan ook last hebben van fel licht of hard geluid. Misschien heeft men minder zin in eten, maar me voelt zich niet misselijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
dat laatste me moet men zijn.

Frisse lucht, een goede nachtrust, voldoende afleiding, sport en ontspanning kunnen helpen spanningshoofdpijn te verminderen.
Bij hoofdpijn die wordt veroorzaakt door chronische spanningen of depressie zullen pijnstillers geen genezing brengen. Alleen als de onderliggende problemen worden aangepakt, zal de hoofdpijn verminderen of verdwijnen. Praat hier daarom met je huisarts over. Hij kan als dat nodig is doorverwijzen.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heb ook gespannen nek en schouders en ik heb ook veel stress en ben erg moe en mijn hoofdhuid lijkt zelfs gevoelig te zijn.
Het zou kunnen, zoek een donkere ruimte op en probeer wat te slapen, het is goed om je voorhoofd te koelen...met bijv. een koud washandje! Als het na een uurtje nog niet is gezakt zou ik even de huisarts bellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dank je ik was al van plan om zo even te gaan liggen misschien trekt het dan weg ik heb ook veel spanning in de nek en schouders zitten. Allemaal knopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk een zware spanningshoofdpijn, deze hoofdpijn toont soms redelijk wat gelijkenissen met Migraine, met als belangrijkste verschil...dat migraine niet zakt van een normale pijnstiller!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoofdpijn is bij mij wel gezakt na nemen van paracetamol maar niet weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is waarschijnlijk nog de spierspanning die over is, dus ontspan neem een warme douche of bad en ga nog even je bed in! Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ging opeens ook iets beter nu ik wat gegeten heb. Had niet veel in mn mik vandaag, geen trek :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou het is al beter hoor.. niet helemaal weg nog het sluimert nog wat na. Maar ja niet gek als je je bedenkt dat ik gespannen nek -en schouderspieren heb. Heb nu een hittepit op mijn nek en schouders, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou fijn zo, rustig aan dan komt het allemaal goed!!
Ik zou naar de huisarts gaan als ik jou was en hem om advies vragen. Hij of zij weet ook precies welke medicijnen er tegen helpen.

beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens yogalessen (voor beginners; verder ben ik nooit gekomen), maar ook tijdens vele therapieën die ik vanwege jarenlange hyperventilatie heb gevolgd, heb ik 3 of 4 oefeningen geleerd om stijve nek en schouders weer los te maken. Daarmee kon (en kan) ik niet alleen spanningshoofdpijn voorkomen en verhelpen, maar ook de duizeligheid die bij de hyper zo vaak voorkwam. Ook die ontstaat namelijk vaak door verkrampte spieren van nek en schouders. De oefeningen zijn lastig op papier te omschrijven en op het internet kan ik ook niet iets goeds vinden waarnaar ik je kan verwijzen. Misschien is het een idee om (naast Caesar) toch eens te kijken naar een oefentherapeut (misschien een fysiotherapeut?) die je in een paar lessen kan leren hoe je die spieren los kunt maken. Echt een fluitje van een cent, als je weet hoe je het moet doen...
13 jaar geleden
Klinkt als een voorhoofdsholte- of bijholte ontsteking. Ga iig snel naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is al minder dan gisteren, moet ik nu toch nog naar de huisarts denk je?