Ik ben soms niet te verstaan als ik praat. Tips?

Soms praat ik gewoon onduidelijk, weet ook niet hoe dat komt maar dan praat ik gewoon te zacht of wat dan ook.

In elk geval zijn er tips om dit te voorkomen waar je op moet letten etc?

Weet jij het antwoord?

/2500

ga naar logopedie daar leren ze je hoe je het beste kun praten Toegevoegd na 2 minuten: het is een kwestie van je tong en lippen goed te gebruiken

Bronnen:
http://www.logopedie.nl/

Logopedie is een uitkomst, maar je kunt ook opnames maken van je eigen gesprekken en dat eens naluisteren. Zo merk je of je te zacht praat, of dat je slecht articuleert enz.

Tijdens het praten rechtop zitten of staan en de woorden goed afmaken. Dit scheelt al een hele hoop. Tevens is het belangrijk dat je de gesprekspartner aankijkt tijdens het gesprek. Is niet alleen netjes, maar dit maakt het voor de ander ook makkelijker om je verhaal te volgen.

Als je te zacht praat kan het helpen om naar de andere kant van de kamer te praten. Dit klinkt een beetje vreemd, maar werkt heel goed. Stel je voor dat je gesprekspartner niet direct naast je staat maar aan de andere kant van de kamer. Door daaraan te denken ga je vanzelf al harder praten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100