ik ben in 5 dagen 4,5 kg afgevallen, is dit slecht/ gevaarlijk?

ik doe dit wel op een verantwoorde manier (1300 kcal per dag eten). ik ben van 68 naar 63.5 kg gegaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan best kloppen, hoor. Maar dan is het vast de eerste week van je afvalpogingen. Het is in elk geval geen 4,5 kg vet wat je bent kwijtgeraakt.
Ik heb hetzelfde meegemaakt en een vriendin van mij ook. Het blijft iig niet in dit tempo doorgaan.
Ritsuka
10 jaar geleden
dat is wel erg veel, maar het kan best als je veel vocht vasthield.
1300 is wel wat aan de lage kant, een gemiddelde vrouw heeft 2000 nodig en een man 2500.
tinus1969
10 jaar geleden
Wie begint met afvallen verliest eerst glycogeen (koolhydraten in mn de lever) en het daaraangebonden water. Koolhydraten in droge vorm bevatten 3 keer minder calorieën dan vet; de hoeveelheid gebonden water is makkelijk nog minstens een factor 2-3 extra.
Dus ja, je kunt heel veel verliezen in de eerste week. Zodra je weer koolhydraten gaat eten (of iig meer koolhydraten dan je verbrandt) komt dat glycogeen er meteen weer bij.
Ivana
10 jaar geleden
Als ik wil afvallen doe ik dat in een rustig tempo. Geen suiker en geen extraatjes. Als ik dan in een maand een kilo verlies, ben ik blij. Na drie maanden ben ik dan misschien 4 kilo afgevallen, maar heb inmiddels wel een andere levensstijl opgebouwd. Dat is veel waardevoller dan in een paar dagen veel verliezen en na drie maanden weer op je oude gewicht zitten (of meer) terwijl je niet geleerd hebt om anders en gezonder te eten en iedere dag goed te bewegen.
Dat is een cruciale fout: snel, snel, snel....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je je wel gewogen op dezelfde tijdstippen? Na het avondeten weeg je wel wat zwaarder dan 's ochtends. Het beste is om jezelf 's ochtends nadat je uit bed komt te wegen, voor het ontbijt en voordat je wat gedronken hebt.

Het beste antwoord

Wanneer je op dieet gaat dan ga je minder zouten binnen krijgen. Het zout gaat water in uw lichaam vast houden. Door het verminderen van de zouten zal je lichaam water afscheiden. Dit kan tot 5 kg verlies aan gewicht lijden, wat op zich geen probleem is. Dus dieten die met groot tromgeroffel verklaren dat met hun dieet je in de eerste week 5 kg verliest, daar is niets spectaculairs aan. Na die week zal je merken dat het veel moeilijker wordt om gewicht te verliezen.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist! +
tinus1969
10 jaar geleden
Volgens mij klopt dit niet; als je minder zout binnenkrijgt, zal je lichaam minder zout uitscheiden, en de hoeveelheid vocht constant houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee want tijdens het zweten en plassen zal je altijd zout verliezen. Kijk maar eens wat er gebeurd bij het teveel drinken van water. Dan worden er mineralen, ook zout,
uit het lichaam gespoeld in zo'n grote hoeveelheid dat de dood snel kan intreden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankjewel !

Andere antwoorden (1)

Als het komt doordat je ook sport of omdat je enkel nodige stoffen eet ( genoeg maar niet te veel suikers,... ) is het gezond, wanneer het is door ineens veel minder te eten is het slecht.