Is er verschil tussen Epsom zout dat wordt gebruikt om in te baden en dat wat wordt gebruikt voor de landbouw?

Ik hoorde laatst van iemand dat hij regelmatig een bad nam met Epsomzout / bitterzout omdat het de spieren ontspant. Nu wil ik dat zout gaan bestellen maar zie enorme verschillen in prijs. Kun je het Epsomzout / bitterzout dat wordt gebruikt voor landbouwdoeleinden ook gebruiken voor in bad of zijn dat 2 heel verschillende zouten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

In principe is bitterzout bitterzout (MagnesiumSulfaat, sterk laxerend).
Maar voor de landbouw zal de zuiverheid wel minder zijn.
De vraag is of dat schadelijk/onaangenaam is. Proberen. Beetje bij beetje.
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mee eens, behalve dat proberen geen goed idee is.
Als (ik zeg niet dat dat zo is) er vervuiling in zit, dan kom je daar pas achter als je (mogelijk hele nare) klachten krijgt.
Denk dan o.a. aan zware metalen.