Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een nier afstaan aan een familielid. Kan dat altijd?

Als iemand in je familie door een nierziekte een nieuwe nier nodig heeft, kun je dan als familielid je nier altijd aan hem/haar afstaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een top vraag want de mensen weten er veel te weinig van nog maal succes

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee was het maar waar.
Je moet dezelfde bloedgroep hebben en je nier moet zelf ook voor ik weet niet hoeveel procent kunnen werken anders heeft diegene er niet veel aan he.
Bovendien moet degene die de nier afstaan er 2 hebben (sommige mensen, geloof het of niet, zijn met 1 nier geboren)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, het kan wel, maar niet altijd. Jij zult allereerst zelf kerngezond moeten zijn, en nog twee nieren moeten hebben. Daarbovenop zullen er nog veel meer medische en ethische eisen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, Dat kan niet altijd. Bloed- en weefseltype moeten met elkaar corresponderen. Dit om afstoting te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mits aan alle medische vereisten is voldaan, en beide partijen het willen, kan dat.

Toegevoegd na 2 uur:
Beste minner, een goede kennis van mij heeft een nier afgestaan aan haar echtgenoot, met succes.
Dus het kan en mag wel degelijk. Eerst zeker zijn voordat je een min geeft!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zitten een beetje gekke mensies hier op gv. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@InekevL: goed antwoord +1
ja, dat kan ten alle tijde maar degene die hem afstaan moet wel ik top conditie zijn....... het heet cross over
ik hoop dat het lukt voor je want een donornier is TOP, elke keer plassen word een feestje
ik heb nu mijn tweede en ben heel blij er mee, geen dialyse meer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding