Een nier afstaan aan een familielid. Kan dat altijd?

Als iemand in je familie door een nierziekte een nieuwe nier nodig heeft, kun je dan als familielid je nier altijd aan hem/haar afstaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee was het maar waar. Je moet dezelfde bloedgroep hebben en je nier moet zelf ook voor ik weet niet hoeveel procent kunnen werken anders heeft diegene er niet veel aan he. Bovendien moet degene die de nier afstaan er 2 hebben (sommige mensen, geloof het of niet, zijn met 1 nier geboren)

Nee, het kan wel, maar niet altijd. Jij zult allereerst zelf kerngezond moeten zijn, en nog twee nieren moeten hebben. Daarbovenop zullen er nog veel meer medische en ethische eisen zijn.

Neen, Dat kan niet altijd. Bloed- en weefseltype moeten met elkaar corresponderen. Dit om afstoting te voorkomen.

Mits aan alle medische vereisten is voldaan, en beide partijen het willen, kan dat. Toegevoegd na 2 uur: Beste minner, een goede kennis van mij heeft een nier afgestaan aan haar echtgenoot, met succes. Dus het kan en mag wel degelijk. Eerst zeker zijn voordat je een min geeft!!!

ja, dat kan ten alle tijde maar degene die hem afstaan moet wel ik top conditie zijn....... het heet cross over ik hoop dat het lukt voor je want een donornier is TOP, elke keer plassen word een feestje ik heb nu mijn tweede en ben heel blij er mee, geen dialyse meer

Bronnen:
http://www.nierstichting.nl/nieren/nierzie...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100