Kan bijholteontsteking veroorzaakt worden door een ventilatiesysteem in huis?

Ik (55) heb altijd met raam open geslapen het hele jaar door omdat het gezonder is en je beter slaapt. Lekker frisse slaapkamer! Nu woon ik sinds jaar bij mn vriend van 62 en die denkt er heel anders over. Hij heeft een ventilatiesysteem door het hele huis en raam open hoeft volgens hem niet. Houd wel in dat het winterdag ook 19,5 0 is in de slaapkamer en al snel oploopt tot 21 0 als je met zn tweeen slaapt. Nu heb ik dus voor de 3e keer een bijholte ontsteking waar ik maar niet van af kom. Heb elke dag hoofdpijn als ik s,morgens wakker word. De lucht is zo droog en warm ,ik kan daar niet tegen. Volgens mijn vriend kan dit dus niet van het ventilatiesysteem komen. Denk er over na om in de logeerkamer te gaan slapen en dan met raam open.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je vriend heeft geen gelijk ;) Frisse lucht en zeker in de nacht is gezonder en is zelfs nog aanbevolen NAAST een ventilatiesysteem in huis. 19.5 -21graden is eigenlijk te warm voor de slaapkamer, 17 graden is prima. Droge en warme lucht irriteren de slijmvliezen wel degelijk en gezien nu sinds jaar deze chronische klacht, denk ik dat je zelf al de oorzaak hebt gevonden! Zie ook hier en luister ook naar de uitleg op dit filmpje: http://www.milieucentraal.nl/themas/energie-besparen/isoleren-en-besparen/ventilatie-noodzakelijk-voor-gezondheid Sterkte ;)

Een bijholte ontsteking kan ontstaan, door een erfelijke aanleg hiervoor. Door een slechte weerstand. Als gevolg na een verkoudheid of griep. Allergie voor bepaalde stoffen, zoals vloerbedekking, meubelen, kleding enz. Allergie voor huisdieren. Allergie voor bepaald voedsel/ drank. Als gevolg van te droge lucht in huis. Als gevolg van een vervuild ventilatie systeem. Het wordt dus echt zoeken wat nu de echte oorzaak kan zijn. Mogelijk is het ventilatie systeem een medeoorzaak. Maar met een raam open slapen is en blijft het beste.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100