Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Last van harde tepels, wat moet ik doen?

Al een maand of 3 heb ik last van harde/stijve tepels en ze zijn ook super gevoelig. Ik hoopte dat op een dag zal het over gaan maar het blijft steeds hetzelfde. Ik doe regelmatig aan sport (fitnessen) en hou van intensieve training. Ik let ook op wat ik eet , voornamelijk eet ik gemiddeld 6 keer per week kip en drink veel melk en yoghurt. Ik ben 1m90cm en weeg 88 kg en zover als ik het kan zien heb ik geen vet, rondom me buik een beetje ( maar heb geen dikke buik, deze past in me broek ) . Heeft iemand idee waar het door komt of weet hoe ik er vanaf kan kommen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou een dikke trui aantrekken....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij het hardlopen vaseline of pleisters op doen om schuren te voorkomen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is er geen manier om daar voor altijd vanaf te kommen ??

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het kan komen door het gebruik van hormonale medicijnen.
Ook mogelijk is dat je allergisch bent voor synthetische kleding.

In geval van medicijn gebruik dus eens met je huisarts overleggen, of het hierdoor kan komen.
En als je synthetische kleding draagt zou je er dus voor kunnen kiezen om niet synthetische kleding te gaan dragen.

Wil je niet bang maken, maar ook bij mannen kan borstkanker ontstaan. Slechts zeer en zeer zelden zijn pijnlijke tepels een eerste signaal daarvan, maar dat komt echt nauwelijks voor.

Mogelijk schuurt je kleding over je tepels bij het fitnessen...

Het zou ook nog eczeem kunnen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding