waarom heeft een vrouw meer kans op een blaasontsteking dan een man?

ik vraag me af waarom vrouwen meer kans hebben op een blaasontsteking dan mannen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Voor een blaasontsteking moet er een bacterie in de blaas komen.
Als je je probeert voor te stellen hoe een vrouw eruit ziet en wat anders is bij een man, kun je het antwoord vast raden.

De lengte van de urineleider is bij mannen 3-10 (of meer ha ha) cm langer dan bij vrouwen. Dat maakt het voor bacterieen lastiger om binnen te dringen, die moeten tegen de stroom op zeg maar

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry, 1ste zin klopt niet, van 1 bacterie krijg je geen blaasontsteking, ik bedoel dus bacterieen.....
Je plast ze ook weer uit dus je hebt pas een probleem als er te veel binnenkomen die zich sneller kunnen vermenigvuldigen dan jij ze weer uitplast.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik maak er wel een puinhoop van, wordt hier op de vingers getikt door een kind dat heeft opgelet bij biologie, urineleider is naar de blaas toe en ik bedoeldel natuurlijk de verbinding naar buiten, vandaar die paar cm die mannen meer hebben, ik krijg fijntjes ingefluisterd dat dit de plasbuis is natuurlijk.
Summo
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Een plus voor je oplettende kind. Geef maar door.;)
Summo
10 jaar geleden
dank, daar zal ie blij mee zijn;)
Bij vrouwen kunnen de bacteriën uit de darm veel makkelijker naar binnen dringen door de kortere plasbuis.