Wat kan er aan de hand zijn als je 's ochtends nerveus opstaat en dit niet meer van je af kunt zetten?

Sommige mensen hebben dat. Deze mensen hebben onvergelijkbare karakters en situaties. Ik vraag me af wat voor verschijnsel dit is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
37.4K

Het beste antwoord

In alles wat leeft zit energie, dus ook in de mens.
1 De energie die nodig is om de dag door te komen.
2 Extra energie voor onverwachte gebeurtenissen, plotseling overwerken, s.nachts met een kind naar de dokter, een feestje tot diep in de nacht enz.
3 Levens energie.

De eerste energie wordt iedere nacht aangevult door te slapen, normaal is een goede nachtrust voldoende om alles te herstellen.

De extra energie, wordt ook aangevuld, maar dit duurt veel langer, weken, maanden, soms jaren.

Levens energie wordt vrijwel niet meer aangevuld, bij een tekort worden mensen ziek.

De energie in de mens moet in een soort ballans zijn, is er geen ballans, dan ga je dat voelen en aan vanalles merken.
Slecht slapen, weinig eetlust, concentratie probleem, nerveus, moe op staan, vaak verkouden of andere klachten, je zit niet goed in je vel, zegt men dan.
Maar ook hoofdpijn, haaruitval, slechte huid, eczeem, vroeg grijs worden, maag en darmklachten enz.

Het volgende wat hierna meestal gebeurt, is een burn-out, dit is een ernstige aandoening van zenuwgestel.

Bij s'morgens wakker worden en dan zich nerveus voelen, heeft dus te maken met het niet goed in orde zijn van je energie ballans, een van de voortekenen van ergere klachten, pilletjes slikken is nooit de oplossing.
Voedings supplimenten vaak wel en natuurlijk iets aan de oorzaak doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed uitgelegd, Ed +1
Autumn954
een jaar geleden
Wees voorzichtig met supplementen en neem eerst contact op met de huisarts.
Cryofiel
een jaar geleden
Klopt helemaal.

Stel dat je ergens geen tekort aan hebt, en je neemt toch een supplement. Dat kan serieus schadelijk zijn voor je gezondheid.

Andere antwoorden (7)

Dat is stress. Stress krijg je van zaken die nog niet geconfronteerd zijn. Dit zijn dus zaken die je nog moet doen. Zodra je alles af hebt (geconfronteerd hebt) is de stress onmiddelijk weg. Denk er maar eens over na, zo zit het en niet anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms word ik schijnbaar zonder enige reden nerveus -inderdaad ook weleens bij het wakker worden. Ik heb in dit soort gevallen al heel vaak meegemaakt dat er dan later op de dag iets vervelends gebeurde. Dit is natuurlijk onverklaarbaar.

Maar het kan ook zo zijn dat je onbewust ergens mee zit of ergens tegenop ziet waar je je dus verder niet bewust van bent. Het is dan zaak om bij jezelf na te gaan wat er eventueel aan de hand kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zit je ergens mee en dit maalt ook `s nachts door je hoofd. Het kan ook zijn dat je gedroomd hebt en het niet meer weet. Ieder mens droomt nl. `s nachts. Het kan ook zo zijn dat je een goed instinct hebt en dan voel je aan dat er die dag iets gaat gebeuren. Je kunt het niet meer van je afzetten totdat er iets gebeurt of omdat het blijft sluimeren.
amc
14 jaar geleden
In periode van veel stress heb ik dit ook wel gehad.
Zo'n steen op mijn maag, alsof ik iets heel moeilijks moest gaan doen, terwijl dat er helemaal niet was.
Bij mij kwam dat echt door teveel emortes (negatieve) die ik al maar niet kon verwerken.
Het ging eigenlijk vanzelf over toen alles weer een beetje 'liep' in mijn leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga ontspannen slapen, dan wordt je ontspannen wakker... Sterker nog, de eerste gedachte ´s morgens was de laatste gedachte ´s avonds... Je moet me niet geloven, maar zelf uitzoeken, zelf testen, zelf uitvinden... En zo ook als je ontspannen gaat slapen, wordt je ontspannen wakker... En zoek het ook zelf uit of dit klopt wat ik zeg...

Je kunt een mantra op je hand schrijven ´s morgens: Ook dit gaat voorbij... "Ook dit gaat voorbij", en onderzoek dit ook of dat klopt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk omdat je niet goed heeft geslapen, slecht slapen is vaak de oorzaak dat 's ochtends nerveus opstaat. Dat heb ik ook vaak gehad. Maar het kan ook wel zijn, ivm sommige medicijnen die je gebruikt, of wat je gebruikt...
Kan ook de oorzaak van zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Niet helemaal waar in mijn geval een gegeneraliseerde angststoornis en continu onder stress staan niet 1 dag maar dagelijks over in mijn geval mijn 22 jarige zoon die me het leven zuur maakt en ik kan hem niet zomaar het huis uitzetten
Vaak is dit de oorzaak van langdurige stress of iets waar je elke dag mee bezig bent problemen die je 24/7 bezighouden in mijn geval een angst stoornis continu blijven denken hoe je je probleem / problemen oplost maar dan ook de hele dag aan denkt niet een uurtje maar continu om dit voor een groot deel te zorgen dat je voldoende afleiding zoekt hoe moeilijk ook !!