Waarom zijn mijn borsten gegroeit terwijl ik al 22 ben, is dat normaal?

Ik ben 22 jaar en heb gemerkt dat mijn borsten laatste tijd best gegroeid zijn, uit het niets. Ik ben reeds 1 of 2 kilo aangekomen. en mijn borsten zijn erg gevoelig. Is dit normaal o moet ik me zorgen gaan maken?
(ter info: Ik slik ook de pil sinds sinterklaas 2012)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (4)

Normaal is een relatief begrip. Mijn vrouw menstrueerde rond haar 15e ( uitgegroeid) maar haar borsten begonnen pas echt te groeien toen ze 21 was. Wat betreft het menselijk lichaam is niets normaal en alles mogelijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor het antwoord. ik kan jammer gonoeg nog niet like want ik zit op niveau 1. maar hartelijk dank :)
kan zijn de je zwanger bent
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
beetje onsportief van de duimpjes omlaag.
symptonen van zwangerschap zijn ook zo,dus terecht antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is een mogelijkheid.
ik ben momenteel ongesteld (wat niet altijd zegt dat je niet zwanger bent) dus als ik strax weer de pil verder zal slikken zal ik een testje doen die ik van de Dio heb gekocht. Ik hoop van niet want daar ben ik niet klaar voor.
Andere (goedkopere) "de pil" misschien. Die dingen zijn de afgelopen jaren steeds zwakker geworden. Er is geprobeerd om zo min mogelijk van dat hormoon te gebruiken waarbij het nog wel effectief is. Voornamelijk om bijwerkingen te verminderen. Met de zorg van tegenwoordig kan het best zo zijn dat je nu misschien aan een ouderwetse goedkopere pil zit die ook ouderwets zwaar is. Waarbij zoiets als het vergroten vd borsten ook veel makkelijker optreed.

Ook bestaat de borst grotendeels uit vetweefsel. Kan zijn dat wanneer je aankomt een goed deel als borstweefsel wordt opgeslagen.

Een combinatie van factoren kan natuurlijk ook en andere gegeven mogelijkheden zijn ook niet uit te sluiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je zeker weet dat je niet in verwachting bent zou het ook hierdoor kunnen komen:
Omdat je borsten zo gevoelig zijn kan het ook zijn dat je vocht vasthoudt. Ook dat kun je soms aan je borsten merken.
Het kan ook komen doordat je iets aan bent gekomen. Dat extra gewicht is misschien in je borsten gaan zitten.
Maak je je toch zorgen, ga dan even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor het antwoord. ik kan jammer gonoeg nog niet like want ik zit op niveau 1. maar hartelijk dank :)