Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Een prikkel om te kuchen is de oorzaak... Het lichaam wil met dat kuchen iets bewerkstelligen dat beter is dan voor het kuchen... Slijm kan een oorzaak zijn, als dat in de weg zit, dan moet dat weg, want als het blijft zitten vraagt het te veel aandacht... Stress kan ook een oorzaak zijn, dan bouwt zich stress op en de kuch is dan een ontlating van die stress... Het kan ook een gewoonte zijn om te doen... Dan maak je door het kuchen een plekje waar het wat geïrriteerd is, en dan krijg je een vicieuze cirkel... Je kucht om het te verzachten, raakt de plek weer wat aan en dan is er weer wat irritatie en zo maar door...

Ik zeg tegen jou wat ik altijd mijn eigen kinderen aanraadde: Wees lief voor je keel, dan is de keel lief voor jou...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bij mij is het bronchiale hyperactiviteit.

Als het te lang aanhoudt, langs je huisarts gaan. Kan allemaal oorzaken hebben, is niet specifiek vast te stellen vanuit jouw vraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niemand kan deze vraag beantwoorden!
We weten niet of je rookt en of je andere hoeststimulerende middelen gebruikt!
Hoe je ermee stopt?
Ga naar je huisarts als je al langdurig hoest!
Die kan je wel helpen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn antwoord is negatief op je eerste vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan vele oorzaken hebben, het is echt beter als je er even mee naar je huisarts gaat!
Heel vervelend dat hoesten maar hij kan de oorzaak misschien vinden en je er vanaf helpen;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij smeert me enkel hoestsiroop aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan moet je terug naar hem, en aangeven dat het niet helpt!
Als je rookt weet je zelf het antwoord. Zo niet en het duurt langer als twee weken, ga naar de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb vaak last van een kuch die niet overgaat. Ik heb daar echter een wondermiddel tegen gevonden. Je moet je dokter vragen 'paracodine' voor te schrijven dat kost een paar euro's. Je neemt het voor het slapen gaan. Je kucht een hele nacht niet en zodoende kunnen je slijmvliezen en irritatie herstellen. Ik ben er dan ook de volgende dag vanaf :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een huistuin en keuken middeltje....
Gorgelen met zout water en dan een kop WARME (dus niet heet) thee met citroensap en een schep honing.

SUCCES
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op dit moment kan het ook door de droge lucht komen. Dan zou het over een paar weken, als het niet meer zo koud is en de verwarming dus niet meer zo hard brandt, over moeten gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing