wanneer stopt het aankomen bij het sporten?

Ik heb nu zo'n 2 weken geleden begonnen voor het eerst met sporten (snel lopen op de loopband, fietsen en wat armspier oefeningen). Om de dag naar de sportschool geweest en dan zo'n 50-60 min gesport.
Niet intensief, want ik ben niks gewend haha en doe dan elke keer het zelfde.

Nu ben ik aangekomen en heb ik gelezen dat ik blijkbaar normaal is, maar mijn vraag is...wanneer stopt het aankomen?

(ik ben niet meer gaan eten, gewoon hetzelfde en let erg op wat ik eet)

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben 1,76 en weeg nu 46 kilo

Toegevoegd na 1 uur:
...gaat mij niet om het afvallen, maar om de beweging, omdat ik totaal geen conditie heb, daarom ben ik gaan sporten, alleen het aankomen vind ik niet zo leuk.
Met de tijd moet ik wel iets aankomen, maar moet niet zo hard gaan.

daarom mijn vraag, wanneer het aankomen stopt als ik op dezelfde wijze door ga met sporten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
18K
Ritsuka
10 jaar geleden
weet je zeker dat je niks extra bent gaan eten? want van meer sporten zou je toch meer honger moeten hebben.
en hoveel ben je aangekomen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In eerste instantie is het ook mogelijk dat je door te gaan sporten meer spieren heb opgebouwd en dit neemt ook wat gewicht met zich mee. Gewoon op dezelfde manier doorgaan, eten onder controle houden en dan ga je waarschijnlijk binnen 2 weken je vet (en dus gewicht) verliezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben pietje precies in het aantal calorieën wat ik per dag eet, dus ben niet meer gaan eten :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt wel ondergewicht nu hoor.
Toen ik was opgenomen in een kliniek voor eetstoornissen mocht ik pas weg toen ik van 33 naar 45 kilo was gegaan,en ik ben ongeveer 1.70
dus nog een stukje kleiner dan jij.
Niet dat ik er blij mee was(en ben)maar het is wel gezonder.
tinus1969
10 jaar geleden
Ga eens snel meer eten jij! Jij hebt geen conditie wegens ondergewicht!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er vanuit gaan dat iemand dun is doordat er niet voldoende gegeten wordt, dat is wel heel kort door de bocht tinus1969. Misschien is de vraagsteller wel ziek geweest, waardoor ondergewicht en gebrek aan conditie is ontstaan. Sommige mensen zijn van nature heel erg dun. Alhoewel er wel aangegeven wordt dat TO strikt de calorieën telt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het heel verstandig is om wat aan te komen. Je weegt nu veel te weinig. 60 kg zou gezonder zijn bij jouw lengte
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laurena, goed van je om hier jouw reactie te geven, want je hebt gelijk, hier is een eetprobleem.

Het beste antwoord

Door te gaan sporten, wordt je spiermassa groter dus neem je toe in gewicht.
Prima reactie van je lichaam, dus volkomen normaal.
Het kan wel een jaartje duren voordat alles stabiel blijft en je op dat nieuwe gewicht blijft staan.
Dat is dan je nieuwe optimale gewicht en zal ook je conditie zijn verbeterd.
Met je 46 kg.van nu heb je duidelijk een ondergewicht.
Met daarbij, bijna vanzelfsprekend, een slechte conditie en weerstand.
Dus blijf goed op letten wat je eet, blijf lekker sporten en gezond leven!
Maar daarbij hoort ook een voor jou normaal gewicht.
Daar zit je nog heel wat kilootjes van af.
Hou alles vol, je zal je op den duur een ander, nieuw mens gaan voelen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Even ter aanvulling het volgende.
Jarenlang was in met mijn 1.70 m 62 kg.
Zeker wel 20 jaar lang.
Ik werkte toen als hovenier en in die tijd nog 50 uur in de week.
Dus lang en zwaar werk.
Toen ik op mijn 37ste ging voetballen en trainen, ging mijn gewicht van 62 kg. naar tegen de 70 !
En dat is jaren lang zo gebleven.
Deze toenamen was puur door het toenemen van mijn spiermassa, terwijl ik het zelfde bleef eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hangt sterk van persoon tot persoon af. Je komt aan na sport omdat je spieren aanmaakt, en spieren wegen meer dan vet. Uit mijn ervaring heb ik geleerd dat zich dit meestal stabiliseert na 1 à 2 maanden. Je geeft zelf aan dat je bijvoorbeeld armspieroefeningen doet, hiervan ga je inderdaad soms aankomen. Onthoud wel goed : de gezondheid van een lichaam hangt niet samen met de kilo's en het BMI wanneer je heel hard aan het sporten bent(bijvoorbeeld een bodybuilder gaat overgewicht hebben)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
een kilo spieren weegt evenveel als een kilo vet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee Ritsuka, bij gelijk volume wegen spieren meer dan vet.
Ritsuka
10 jaar geleden
Bij gelijk volume ja, maar als je vet omzet in spieren, kun je hetzelfde blijven wegen of meer en toch slanker zijn: http://sophieologie.me/2013/09/26/1200-calories/
Zie de afbeeldingen halverwege dit artikel maar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We zeggen dus hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die link heb ik opgeslagen, inderdaad vooral voor dat plaatje van 56 60 en 62,5 kg.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik zit in een vergelijkbare situatie, ik ben zwaarder, maar mijn broeken zakken af.
Je zegt niet hoeveel je aankomt, maar het stopt snel, want het is nauwelijks spieropbouw.
Je wordt actief en je lichaam merkt dat, ook worden je spieren aan het werkt gezet.
Spieren zwellen op na een training, dat lijkt een beetje op wat bodybuilders de "pomp" noemen.
Voornamelijk vocht (water) dat de spieren doet opzwellen. Dat zie jij niet omdat je spieren klein zijn, maar dat merk je wel op de weegschaal.
Gooi die weegschaal maar weg.

Ik ben zelf aan de lichte kant, als ik zwaar werk doe, kom ik bijna per direct 2 a 3 kilo aan. Doe ik daarna een tijdje weinig of bureauwerk dan verdwijnt het weer snel.
Maar lekker doorgaan met sporten, dat voelt beter en ziet er veel mooier uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Plus van mij