hoe zou een gemiddeld mens uitzien? (gemiddelde van alle mensen op de wereld)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

Het meest voorkomende gezicht op het moment is een chinese man van 28. Een compositiefoto van 190.000 foto's:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1362709/Typical-human-face-28-year-old-Chinese-man.html

Meer gemiddeldes zijn te vinden op:
http://blog.anarchius.org/2011/02/average-human.html

Het nadeel is dat er zo veel menselijke verschillende rassen zijn dat er (voor zover ik weet) niet een gemiddelde is gemaakt van alle 7 miljard mensen (of een representatieve selectie daaruit).

Veel artikelen die publiceren over de gemiddelde mens / man nemen dan in feite het causian model, oftewel, westers uiterlijk
Thecis
10 jaar geleden
Thecis
10 jaar geleden
Bedankt Sherlock ;-)
Antoni
10 jaar geleden
Thecis, bedoel je het caucasian model?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De gemiddelde mens heeft één borst en één testikel. :-)
Thecis
10 jaar geleden
@Antoni: Ja, dat bedoelde ik ja. :-S Dank voor de verbetering! @Gesp, geen t-shirts van "cijfers liegen niet' citeren! Het klopt overigens wel ja :-D
Het weekblad Quest heeft uitgezocht hoe de gemiddelde wereldburger eruit ziet. De conclusie was dat hij/zij bruine ogen heeft, een huid met de kleur van caramel, een mond van 5,1 centimeter en zijn/haar neus staat in een hoek van 30 graden.
fremar
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Complimenten en een + 1 voor je antwoord!
Je kunt hier zelf mee experimenteren via de website die ik als bron heb toegevoegd. Dit is een applicatie die foto's van mensen combineert tot een gemiddelde. Als je 10 willekeurige foto's tot een gemiddelde laat maken, en dan nog eens 10 andere willekeurige foto's, zul je zien dat beide gemiddelden aardig dicht bij elkaar in de buurt zitten. Je kunt dus met recht zeggen dat de "gemiddelde" mens er ongeveer zo uit ziet: als een knappe, lichtbruine twintiger met donker haar.