ik heb psoriasis aan de onderkant van mijn voeten dit is zeer pijnlijk hoe kom ik er vanaf ?

sinds 8 maanden loop ik met pijnlijke voeten rond, zalf, creme of zoutwaterbaden helpen niet. Ik ben teneinde raad, wie heeft de oplossing ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga je naar dermatoloog ?
Ivana
10 jaar geleden
Je zou een keer naar een dermatoloog kunnen gaan. Die zal huidschilfers microscopisch onderzoeken en je de juiste oplossing aan de hand doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben al bij een dermatoloog onder behandeling. Diverse cremes, zalven etc, geprobeerd maar geen verbetering
tinus1969
10 jaar geleden
Als cremes en zalevn niet werken, zijn er diverse paardemiddelen -middelen die je overactieve afweersysteem remmen. Overleg daarover met je dermatoloog.

Antwoorden (3)

Helaas is er voor psoriasis geen middel dat het volledig geneest. Psoriasis is een chronische ziekte. Een dermatoloog kan wel dingen voorschrijven die het verminderen of bijna weg krijgen. Droog houden is ook belangrijk. Helaas heb ik geen beter nieuws voor je. Mijn moeder had psoriasis, daarom weet ik het. Ik heb dus geen bron.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ook psoriasis gehad. Mijn dermatoloog zei me dat ik de plekken schoon moest schrobben met groene zeep en daar werd het inderdaad een stuk beter van. Later kocht ik flesjes alcohol 70% en wreef ik de plekken daarmee in. Geen enkel zalfje werkte. Bij mij is het gelukkig helemaal verdwenen. Ik kreeg van hem ook injecties, maar wat daar in zat weet ik niet meer. Probeer het uit, het is toch vreselijk als je met zo'n pijn moet lopen, veel sterkte !
10 jaar geleden
Ik heb zelf last van psoriasis op de hoofdhuid. Ik heb hiervoor een calcipotriol/bethametason gel gekregen, en dat werkt heel goed om de ontsteking in toom te houden. Wanneer het wat erger oplaait gebruik ik het meerdere dagen achter elkaar, en nemen de plekken aanzienlijk af.

Wellicht is dit voor jou ook een oplossing.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik gebruik de gel voornamelijk overnacht, omdat het in moet werken, en het uitgewassen moet worden voordat mijn haar weer toonbaar is. Het is dus niet nodig om het continue op je huid te laten.