Hoe train je je fotographisch geheugen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij word je daar mee geboren, en kan je dit hooguit trainen door iedere dag te reproduceren, wat je in je hoofd gezt hebt.

Het beste antwoord

Door heel veel naar een stapel fotos te kijken en daarna hardop vertellen wat je gezien hebt. Als je daarna de stapel foto's weer doorbladerd en je weet je verhaal nog dan moet je het weer vertellen en als het dan hetzelfde is als de eerste keer dan weet je dat je op de goede weg bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat heb je of heb je niet, trainen gaan niet of nauwelijks...

Als je het hebt dan hoef je het niet te trainen, want dat doe je dan al alle dag...
En als je het niet hebt, helpt trainen geen moer...

.

Ik heb ook een fotografisch geheugen, al heb ik er niet altijd een rolletje in zitten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie dit filmpje. Het schijnt wel te trainen te zijn door middel van het doen van visualisatie technieken.
http://www.youtube.com/watch?v=nFGG6zWByhM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Memory spelen ;)