TV uitzetten?

Interwebs kabel verwijderen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar een bepaalde tijd per dag van zo laat tot zo laat enzo en zeker niet langer... maar je moet het willen om van een verslaving af te komen, en er 100% achter staan zo niet.. lukt het vaak ook niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder huis bevindt zich een stoppenkast...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haal de kabel van de centrale antenne eruit haal de batterijen uit de afstand bediening.
zet een tijd klok op je computer en tv
wat je ook doet van je verslaving af komen is een kwestie van discipline
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Hoe doe je dat?
Snuffel
14 jaar geleden
bedoel je zo eentje die ook op de lamp kan?
Snuffel
14 jaar geleden
Goeie tip! Is het proberen waard. Dank je wel.
Snuffel
14 jaar geleden
Waar koop je die eigenlijk? Bij de Hema ofzo?
Snuffel
14 jaar geleden
Oke bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een soort "uitzetten" dus. Lijkt op mijn antwoord...
Ik denk, dat de tv-verslaving het makkelijkste gaat : gewoon de tv niet aanzetten, of hem 'verbannen'.
Maar zonder een computer kan tegenwoordig geen mens meer, en dan is de verleiding, het internet op te gaan natuurlijk wel érg groot.

Want voor zover ik er ervaring mee heb, werkt 'minderen' niet, bij een serieuze verslaving - en ik neem toch aan, dat je bedoelt, dat het 'kijk en surf-gedrag' ernstige afbreuk doet aan het sociale- en gezinsleven, en misschien ook het werk nadelig beïnvloedt.

Radicaal kappen is volgens mij de enige manier : NIET meer doen, niet dat ene sigaretje tegen de stress, niet dat ene drankje voor de gezelligheid : een verslaving verandert iets in je hersenen, waardoor het na 'een beetje' niet meer af te remmen is, en vóór je het weet, rook of drink je meer dan ooit te voren.

Dus dan moet iemand er helemaal en diep-in van overtuigd zijn, dat hij/zij eraan kapot gaat, als hij/zij niet NU stopt.
En dat vraagt ongelooflijk veel wilskracht....Wat misschien helpt, is iemand vinden, die óók tv/internet-verslaafd is geweest, en dus weet, wat iemand voelt. (Alleen zo iemand kan het juist inschatten) En dan afspreken, dat als de afkicker het niet 'trekt', hij/zij ten allen tijde, 24/7 kan bellen om te praten tot de 'drang' weggeëbt is.

Het wordt heel moeilijk, maar het kán. Als hij/zij het écht wíl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilskracht en zelfdiscipline. Zonder die twee heeft geen enkele andere oplossing ook zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder therapie, Cold Turkey dan maar he,
Wat mij betreft gewoon weg doen. Anders heb je gewoon echt een grote en sterke wilskracht voor nodig...
Gewoon zeg tegen je zelf ik moet wat anders doen ipv tv of internet te doen.
Wees maar blij dat je geen drugs verslaafde bent.
Dat is nog heftiger om van af te komen.
Succes.!