Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moeten mensen lachen als ze gekriebelt worden, en lachen ze niet als ze jeuk hebben?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Kriebelen is ook niet altijd lekker. Als iemand continue op dezelfde plek kriebelt dan is dat vervelend. Als je gekriebelt wordt kun degene die kriebelt ook laten stoppen. Stopt hij niet dan wordt het ook vervelend. Goed gekriebelt worden is lekker, het is fijn, je wordt blij en je lacht. Als iets jeukt heb je dat op één plek en dat wordt vervelend. Daarnaast wordt jeuker meestal erger als je gaat krabben, wat nog vervelender is. En iets wat vervelend is daar lach je niet om.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel mooi! +1.

Andere antwoorden (2)

Jeuk en kriebelen zijn twee verschillende dingen.

Als ik mijn jeuk beeindig door te krabben dan wil ik het liefste kreunen van genot!

kriebelen is onverwachts, je weet niet wat die andere persoon gaat doen en het voelt ook niet hetzelfde als jeuk, het is verdomd vervelend!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jeuk ontstaat doorgaans ook onverwachts...
Maar wel een plus voor je antwoord.
jeuk is irritant en kriebelen voelt grappig aan daarom moet je lachen omdat kriebelen zachter aan voelt dan als je jeuk heb en gaat flink lopen krabben als ik jeuk heb moet ik echt niet lachen hoor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing