zijn alle lenzendragers ijdel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn alle automobilisten lui?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle mensen die een relatie zoeken of willen behouden dragen contactlenzen. Dat is om goed contact te krijgen.
Die dingen heten niet voor niets contactlenzen, toch?

Antwoorden (10)

Dat heeft niets met ijdelheid te maken het is maar waar jij je goed bij voelt.
12 jaar geleden
nee, er zijn oogafwijkingen die alleen met lenzen te corrigeren zijn, een lens volgt je oog, een bril doet dit niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je ijdel zijn als je lenzen hebt? Als je lenzen hebt vindt je dat gwn beter dan een bril/ogen laseren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet.

Er zijn mensen met oogafwijkingen die met lenzen beter kunnen worden gecorrigeerd dan met een bril.

Er zijn mensen met beroepen waarbij een bril lastig is, omdat die ergens achter kan blijven haken, of af kan vliegen.

Er zijn mensen die last hebben van een bril bij hun sport, en die met lenzen geen problemen hebben.

Er zijn mensen die vaak 's nachts buiten moeten werken (bijvoorbeeld hulpverleners, ordehandhavers enzovoort). Wanneer de lichtomstandigheden niet optimaal zijn, en het regent, zie je met een bril veel minder goed (vanwege alle weerkaatsingen in alle regendruppeltjes op de brillenglazen) dan met lenzen.

Er zijn dus een heleboel goede redenen te bedenken om lenzen te dragen. IJdelheid komt natuurlijk ook voor, maar daar mag je beslist niet bij voorbaat al van uitgaan.
12 jaar geleden
Nee hoor!
Veel mensen dragen lenzen in plaats van een bril omdat ze een bril maar lastig vinden.
-Je ziet scherper met lenzen want ze zitten dichter op je oog.
-Een bril wordt nogal eens vuil
-Een bril zit soms niet lekker op je neus
-In de regen wordt een bril nat.
-Als je een warme kamer inloopt vanuit de kou beslaat je bril.
-Boven stoom beslaat je bril
-Je kun hem met een onhandige beweging van je neus slaan.
-met sport is het vaak lastig

En toch draag ik, na 40 jaar lenzen, alweer 3 jaar met plezier een bril!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ook, maar dat komt omdat m'n armen tekort werden;-)+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HIHI
Dank..
Als toevoeging op al het bovenstaande heb ik alleen nog dat het sommige mensen gewoon echt niet staat door de vorm van het hoofd, afstand tussen de ogen, of je hebt gewoon geen brillengezicht en dan is lenzen mooier zonder dat je echt ijdel hoeft te zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik draag sinds kort lenzen en ik ben absoluut niet ijdel hoor! Ik vond mijn bril gewoon onhandig bij bijvoorbeeld sporten(bal in je gezicht) of bij in de regen fietsen. Sinds ik lenzen draag heb ik ook een veel vrijer gevoel, ik hoef er niet meer rekening mee te houden dat ik een bril draag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor lang niet altijd!
Ik heb 1 jaar een bril gedragen en nu al 3 jaar lenzen. Dit mede omdat ik vaak een zonnebril draag, eigenlijk zodra het licht buiten iets feller is dan normaal. Je kunt wel een zonnebril op sterkte dragen, maar kwam er tijdens het autorijden pas achter dat je dan VAAK moet wisselen tussen bril en zonnebril...
Erg onhandig. Dus ik heb nu een mooie (normale) zonnebril en lenzen.

Ook vind ik dat ik met bril strenger lijk. Ik werk met kinderen en wil niet bij voorbaat al streng gevonden worden ;-) Dit verschilt uiteraard per bril, maar het merendeel maakt mij streng...

Buiten dat alles lig ik nog weleens lekker op de bank, op mijn zij, dan zit een bril ook niet lekker...

Ik draag m'n bril alleen als ik te lui ben om m'n lenzen in te doen :-D En dat is niet vaak...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Ik draag zelf lenzen en dat doe ik alleen maar omdat ik een bril niet lekker vind zitten. Als je zo over lenzendragers denkt kun je ook zeggen dat alle brillendragers mietjes zijn die niet aan hun oog durven te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ik moest echt een beetje lachen van deze vraag.
naar mijn mening ben je niet ijdel als je lenzen draagt, het gaat denk ik meer om het comfort, draag zelf zachte lenzen en er ging een wereld voor me open. een bril is lastig vind ik steeds schoonmaken en je krijgt meestal afdrukken. Bij sommige mensen staan brillen niet en daarom dragen ze lenzen het gaat er vooral om wat jij zelf wilt en zelf fijn vind.