Ik ben vaak misselijk, waar kan het door komen en wat kan ik er tegen doen?

Ik ben nu al ongeveer anderhalf jaar erg vaak misselijk. Van vorig jaar (2012-2013) kwam het voornamelijk door stress. Vanaf afgelopen augustus is het weer erger geworden. Ik weet niet hoe het komt want alles gaat goed. Vaak wordt ik ook misselijk wakker, maar is het na een half uurtje weg. Ik heb geen idee waar het door komt en het word heel erg vervelend. Wil me niet de hele tijd ziek melden omdat ik dan teveel mis op school. Weet iemand waar dit door kan komen en wat ik er tegen kan doen? Heb al op verschillende sites gekeken maar dat hielp niet. Ik ben trouwens 15 jaar oud ( over anderhalve week 16 ).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Rieneke1
10 jaar geleden
Wat zegt de huisarts?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je spanning? , want als je dat heb kan je ook misselijk worden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vorig jaar door stress, ben er dit jaar nog niet heen geweest omdat ik dacht dat het vanzelf over zou gaan. Ben meer water gaan drinken meer fruit gaan eten en over het algemeen gezonder gaan eten maar dat helpt niet. Moet denk binnenkort toch maar eens naar de huisarts gaan dan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou niet weten waar die spanning vandaan zou moeten komen. Ben niet echt ergens gespannen voor. Heb meestal gewoon zin in een nieuwe dag.
Rieneke1
10 jaar geleden
Ik zou idd even gaan, je huisarts heeft er goede middeltjes voor.
Vorig jaar ook regelmatig misselijk geweest, en hij heeft me goed geholpen.
Ritsuka
10 jaar geleden
je eet gezonder, maar eet je ook genoeg? ik herken deze klachten van mijzelf, en ik bleek te weinig te eten. In de puberteit heb je veel energie nodig. Heeft de huisarts je al verder onderzocht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat eten verschilt wel eens. Vaak eet ik wel genoeg, maar als ik me misselijk voel, maakt het eten het nog erger waardoor ik dus ook wat minder eet op sommige dagen. Verder is de misselijkheid zelf ook heel afwisselend, de ene keer is het alleen in de ochtend en is het tegen tien uur weg, de andere keer duurt het weer de hele dag, zoals vandaag. Huisarts heeft me nog niet onderzocht, moet binnenkort een afspraak gaan maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een osteopaat kan wonderen doen.
Je lichaam wordt weer in balans gebracht. http://www.osteopathie.eu/faq/welke-klachten-behandelt-de-osteopaat

Antwoorden (1)

Het kan komen door

Reisziekte
Zwangerschapsmisselijkheid
Voedselvergiftiging
Te veel eten
Allergie
Drugs
Stress
Migraine
Hormonale veranderingen
Als je koorts hebt

Bij onderstaande site kan je eens kijken wat je kan doen.
Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben ook vaak misselijk, maar de huisarts kent je beter, vraag het hem eens
Wat het kan zijn? Veel sterkte