Wat betekent zwarte menstruatie?

Vandaag moest ik dan ongesteld worden ik kreeg lichte buikpijn maar mijn menstruatie is niet rood maar zwart. Telt dit als gewoon ongesteld zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.4K

Antwoorden (2)

Wat jij hebt is gewoon het begin van je menstruatie, het is zwart omdat het ouder bloed is, dat is donkerder gekleurd. Waarschijnlijk is het vanmiddag of morgen roder.
Ritsuka
10 jaar geleden
Donkere menstruatie duidt op oud bloed. Het gaat om een roodbruine tot bruinzwarte afscheiding. In veruit de meeste gevallen is er niets aan de hand bij een donkere menstruatie. Het gaat dan om deels uitgedroogde restjes die zijn blijven zitten van de voorafgaande menstruatie.

Toegevoegd na 1 minuut:
De afscheiding die tijdens de menstruatie wordt uitgestoten, bestaat uit baarmoederslijmvlies, de onbevruchte eicel en bloed. Als de menstruatie niet volledig wordt uitgestoten, blijven er restjes bloed en slijmvlies achter.

Overblijfsel van de vorige menstruatie die rond de eierstokken, in de baarmoederhals of bij de baarmoedermond is blijven zitten kunnen opdrogen. Hoe verder bloed uitdroogt, des te donkerder het wordt. Zoende kan er op den duur sprake zijn van:

Roestbruine menstruatie
Bruine afscheiding
Zwarte menstruatie
fremar