Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent zwarte menstruatie?

Vandaag moest ik dan ongesteld worden ik kreeg lichte buikpijn maar mijn menstruatie is niet rood maar zwart. Telt dit als gewoon ongesteld zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Wat jij hebt is gewoon het begin van je menstruatie, het is zwart omdat het ouder bloed is, dat is donkerder gekleurd. Waarschijnlijk is het vanmiddag of morgen roder.
(Lees meer...)
Ritsuka
10 jaar geleden
Donkere menstruatie duidt op oud bloed. Het gaat om een roodbruine tot bruinzwarte afscheiding. In veruit de meeste gevallen is er niets aan de hand bij een donkere menstruatie. Het gaat dan om deels uitgedroogde restjes die zijn blijven zitten van de voorafgaande menstruatie.

Toegevoegd na 1 minuut:
De afscheiding die tijdens de menstruatie wordt uitgestoten, bestaat uit baarmoederslijmvlies, de onbevruchte eicel en bloed. Als de menstruatie niet volledig wordt uitgestoten, blijven er restjes bloed en slijmvlies achter.

Overblijfsel van de vorige menstruatie die rond de eierstokken, in de baarmoederhals of bij de baarmoedermond is blijven zitten kunnen opdrogen. Hoe verder bloed uitdroogt, des te donkerder het wordt. Zoende kan er op den duur sprake zijn van:

Roestbruine menstruatie
Bruine afscheiding
Zwarte menstruatie
(Lees meer...)
fremar
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding