Wat is de Nederlandse naam voor de ziekte RAS (frans)?

Wij krijgen binnenkort een Franse uitwisselingsstudent met de ziekte/aandoening/allergie RAS. Wat is hiervoor de Nederlandse naam?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als die student dat heeft ingevuld op een formulier, dan betekent RAS "rien à signaler", wat zoiets betekent als "geen bijzonderheden", "niets te melden".
Deze student heeft dus nergens last van.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat kan natuurlijk ook.. weer wat geleerd! plusje

Andere antwoorden (1)

Mogelijk staat die afkorting voor Renal Artery Stenosis. In het Nederlands is dat nierarteriestenose. Een vernauwing in een of meerdere slagaders van de nier. De persoon heeft dan last van hoge bloeddruk en/of achteruitgang van de nierfunctie.
Er kan bij jonge mensen een stent geplaatst zijn om de vernauwing te verhelpen.
Amadea
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Op basis van zo weinig gegevens een heel goede mogelijkheid ! (+)