Wat gebeurt er met je snot in je verteringsstelsel?

Als je verkouden bent, en je hebt erg veel last van grote hoeveelheden snot in je neus en je snuift het op, omdat je geen tissue bij je hebt ofzo. Dan slik je het door, maar wat gebeurt er mee in je verteringsstelsel? Zitten er voedingsstoffen in die eigenlijk nuttig zijn voor je lichaam? Wordt het snot opgenomen in je darmen naar het bloed?
Dus waar gaat het heen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Snot bestaat uit veel water, en een beetje eiwitten. Daarom is het ook zo draderig.
De eiwitten worden, net als vlees, gewoon verteerd.
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist: + En de bacteriën zorgen weer voor een betere weerstand.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Snot slik je zoiezo af en toe door. Het wordt vaker afgevoerd, omdat het bacteriën opvangt die met de lucht meekomen.( Adem daarom altijd door je neus in, dan komen die bacteriën niet in je longen). In de maag heb je zoutzuur dat de bacteriën dood. Of er Eiwitten in zitten weet ik niet, maar die worden wel door het maagsap verteerd. En inderdaad, de meeste bacteriën zorgen voor een betere weerstand omdat je lichaam ehh.. soldaatjes/witte bloedcellen moet aanmaken om ze te bestrijden.