Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je oefent om leniger te worden, val je dan ook veel af?

Ik wil graag leniger worden, vroeger toen ik jazz ballet deed kon ik bijna alles maar nadat ik hiermee gestopt ben is dat minder geworden. Het is onderhand al zeker 7-8 jaar geleden dat ik ermee stopte. Ook zou ik graag weer wat af willen vallen. Ik heb al bij andere vragen gelezen dat je leniger word door elke dag te stretchen maar mijn vraag is dus val je hier dan ook van af? En word je dan ook slanker?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Wanneer je extra beweegd en hetzelfde eet is de kans dat je afvaly groot. Ligt natuurlijk aan de duur van oefening. Je vebruikt altijd energie met bewegen ipv stil zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben 16 kilo afgevallen, van 84 naar 68, niet door meer te bewegen of door minder te eten, maar door anders te eten. Bijvoorbeeld minder brood en daarvoor in de plaats volkoren crackers. Ook minder varkensvlees en ook niet het velletje van de kip, en vaker beenham. Geen 48+ kaas, maar 30+ kaas. Dus zeker niet minder eten, want dan loop je steeds met dat akelige honger gevoel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee.

Je valt af als je meer verbruikt dan dat je eet.
Je spieren zullen langer worden dus lijk je wel slanker, maar als je vet wilt verliezen (neem aan dat je dat bedoelt met afvallen) zul je toch meer beweging moeten doen of minder te eten (niet drastisch, gewoon kleine stapjes om te kijken wat je verbruikt).
Lenig worden helpt niet om af te vallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lenig worden alleen helpt je niet met afvallen. Maar als je traint en stretcht om zowel lenig als sterk te worden krijg je wel mooi 'slank' gevormde spieren. Dit doen ze bijvoorbeeld bij pilates trainingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding