Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom slaap je minder goed als het warm is?

Of verschilt dat per persoon?

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Slecht slapen s'nacht

Als de zomer aanbreekt brengt dat voor veel mensen vreugde. Het weer wordt door velen als aangenaam gezien. Maar 's nachts is het een ander verhaal. Door de broeierige warmte hebben veel mensen moeite om in te slapen, en wanneer je aan de zonkant slaapt wordt je vaak 's ochtends al vroeg wakker door de brandende zon. Wat kun je er aan doen?

je lichaam kan zijn warmte niet goed kwijt daarom slaap je slecht
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, dat ligt aan het soort persoon
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je lichaam maakt een temperatuurschommeling mee gedurende de 24 uren in een dag... En in je slaap is de temperatuur van je lichaam het laagst... Wordt nu je temperatuur door de omgeving op een te hoog niveau gehouden dan stoort dat je slaap, dan zou je meer afkoeling willen... De hogere temperatuur maakt je als het ware te actief, dan lig je te woelen en te draaien... Vandaar...

Het geldt voor iedereen, zij het dat mensen die altijd al op een hoge temperatuur leven er een goede oplossing voor gevonden hebben en dus daar geen last van zullen hebben...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat laat ik afhangen van de lichaamsbedekking op het bed, als het echt warm is 's nachts heb ik slechts en pendekkie aan en geen laken o.i.d. over. Mocht het tegen de ochtend kouder worden kan ik altijd nog een laken of dun dekentje over me heen trekken. Dus over het algemeen slaap in alle seizoenen even goed(of slecht).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij warmte wordt de trilling van een materiaal groter op molucair niveau.

De slaap is moeilijker te vatten, omdat het lichaam eerst meer in rust moet komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ervaar het ook, ik ben meer aan het draaien en woelen. Komt omdat je lichaam door de warmte denkt dat het nog actief is (als je hardloopt of fitness doet wordt je ook warm)
Een koude douche doet wonderen voor mij.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar niet voor mijn vriendin die vindt het helemaal niks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding