hoe krijg je een gezonde rode kleur in je gezicht?

Als ik aan het sporten ben Wordt ik lijk wit (beetje geel) ; als we klaar zijn met een spinning les dan vragen mensen mij of ik me wel lekker voel (terwijl iedereen gezonde rode wangen heeft )
Ik krijg nooit rode wangen (Door de kou/warmte/sporten/inspanning/sauna NIET)

Hebben jullie tips??
(ik kom ijzer te kort, maar daarvoor slik ik al pillen)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K
Ritsuka
10 jaar geleden
Verder eet je wel gezond en genoeg?
Ritsuka
10 jaar geleden
Want mijn kleur werd beter toen ik meer ging eten
Amadea
10 jaar geleden
Is je bloedsomloop verder wel in orde? En eet je wel genoeg? Mijn ervaring is dat ik na inspanning bleek zie en trillerig ben als ik een lage bloedsuikerspiegel heb. Ik had beter vóór de inspanning kunnen eten.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ja, dat heb ik ook gehad Amadea.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik eet verder wel gezond, genoeg groenten en fruit dus daar ligt het niet aan denk ik.
Een lage bloeddruk daar heb ik soms wel last van maar heb wel het gevoel dat ik me wat beter voel (was echt een periode )
En hoe kun je controleren of je bloedsomloop in orde is? Misschien dat dat het is ?!?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog bedankt voor jullie reacties x
Amadea
10 jaar geleden
Je bloedsomloop kan door je huisarts gecontroleerd worden.
Ritsuka
10 jaar geleden
Bij mij is het koude vingers en tenen, en zeer snel koud hebben als mijn bloedsomloop niet goed is.
Dt is grotendeels verdwenen met meer eten, nu merk ik als ik te lang niet heb gegeten dat ik het koud krijg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als de huisarts dat controleert voor je dan geeft hij jou er ook wat voor? Of kun je er weinig aan doen? En heb ook ook altijd last van koude voeten, koude neus en koude handen. Wist niet dat het Door de bloedsomloop kwam. Iemand tips?
Ritsuka
10 jaar geleden
bij mij verdween het grotendeels toen ik meer ging bewegen (niet eens meer sporten, maar vaker de trap nemen, vaker dingen met de fiets doen en gewoon wandelen).
en meer eten hielp bij mij, zou je bij jezelf even moeten kijken of je genoeg binnenkrijgt: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced

Antwoorden (1)

Je gezicht kan ook bleek worden na het sporten als je hard hebt getraind en je spieren de extra zuurstof in je bloed nodig hebben. Er gaat dan meer bloed naar je spieren toe ipv naar de kleine adertjes vlak bij je huidoppervlak. Dit gebeurt wel vaker bij mensen die intensief trainen of in de kou, wanneer je lichaam prioriteit stelt aan het verwarmen van je organen ipv het huidoppervlak.
IJzertekort is inderdaad een oorzaak, dus ijzerpillen slikken zou zeker kunnen helpen.
Je zou ook eens kunnen kijken of vitamine B12 supplementen kunnen helpen.