Hoe laat je je kamer lekker ruiken?

Ik heb een kleine kamer en die ruikt vaak een beetje dof. Hoe laat ik het lekker ruiken op een natuurlijke manier?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.2K

Het beste antwoord

Hyacinten kopen en neerzetten, heerlijk is die natuurlijke geur (ik zit nu naast een heerlijk geurende hyacint terwijl ik dit naar je type).

En na de hyacintentijd gewoon de ramen zoveel mogelijk open zetten en een bosje fresia's neerzetten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heerlijk die hyacinten, zo'n lekker voorjaar gevoel :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het werkt goed evenals tijgerbalsum op de verwarming! Thanx

Andere antwoorden (18)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet lekker een stokje wierrook neer of gebruik een geurolie lampje, ik gebruik de geur zeebries,lekker fris.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even lekker laten luchten (dus ramen tegen open zetten, 't liefst meerdere tegen over elkaar)
Of een lekker stokje wierrook (ik zou hiervoor kiezen ná 't luchten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ramen ff lekker open zetten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een buideltje gedroogde lavendel of rozemarijn ophangen is ook lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door etherische olieën in een verdamper te doen. Heerlijk subtiel en natuurlijk. Niet zo'n chemische lucht die op je keel slaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wierrook heb je in heel veel verschillende geuren zit vast wel iets tussen dat je lekker vind! maar dan wel het best met deur/raam open anders is de geur weer te sterk. Ik brand ook vaak geurkaarsjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even een beetje wasmiddelpoeder (dat jij heerlijk vindt ruiken) opzuigen in je stofzuiger en dan even stofzuigen en na enige tijd verspreidt zich een heerlijke frisse en schone geur in je kamer....succes verzekerd;-)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin met te ventileren en te luchten. Zorg er voor dat je luchtroosters open staan. Hierdoor verdwijnen de vervelende luchten. Een bosje bloemen zoals fresia's, doet wonderen. Dit werk beter dan een luchtverfrisser. Deze maskeren de 'luchtjes'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet er van houden natuurlijk maar ouderwetse boenwas,; de pot opendoen en geopend op de verwarming zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker alles opruimen / schoonmaken en daarna lekker de ramen opzetten en lekker laten luchten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou beginnen met wat minder scheten te laten wanneer je in bed ligt. Ik weet dat veel mensen dat doen wanneer ze in bed gaan liggen, maar doet je frisse geur in de kamer geen goed.

Je kunt het volgende doen;
Iedere dag even 20 min het raam open doen.
Je hebt van die luchtverfrissers die je kunt kopen in de supermarkt die je in het stopcontact doet. De warmte verspreid een lekkere lucht.
Een bos bloemen op de kamer zetten.
Wierookje branden.
Geurkaars branden

Toegevoegd na 15 uur:
Wat ook altijd lekker is, om een klein beetje tijgerbalsum op de verwarming te doen. Dan ruikt je kamer ook lekker fris!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind die dingen voor in het stopcontact eigenlijk niet zo'n beste oplssing. Moeten we vanalles doen om energie te besparen, de opladers van de mobieltjes moet je niet in het stopcontact laten zitten, doen we zo'n ding in het stopcontact. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok begrijp ik.
Vensters eerst een uur wijd open en dan een mengeling van "essence de bergamot" en "fleur d'oranger" met een paar druppels op een kussentje apart. hemels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je die doffe geur weg wilt is een bekertje gemalen koffie neerzetten, voldoende.
Als je een geurtje toe wilt voegen, kun je een druppeltje geurolie op een geursteentje laten vallen. Die geursteentjes laten heel langzaam dat geurtje los en je hoeft niets extra's te doen zoals water toevoegen, kaarsjes branden oid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uw kamer aangenaam geuren met Potpourri
Potpourri bestaat uit bloemen, planten, bladeren, kruiden en fixeermiddel en geeft een geurige melange voor in uw woning. Het mengsel is altijd droog en omdat deze geur daardoor niet lang zal houden wordt er vaak gebruikt gemaakt van etherische oliën. Potpourri wordt voornamelijk gebruikt in de hal, de badkamer, de slaapkamer en de keuken. Deze ruimtes zijn over het algemeen niet zo groot en daarom zal potpourri deze ruimtes prima aangenaam kunnen laten geuren.
Er is een ontzettend groots aanbod aan Potpourri en naast een heerlijke geur is het ook nog eens aangenaam decoratief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
BLOEMEN HEEL VEEL BLOEMEN !! dat ruikt altijd lekker !!! wierook stinkt en is niet echt goed voor je longen !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedenken waar deze geur vandaan kan komen, staat
er misschien een oud kastje van hout? dat wil wel eens muf gaan ruiken. Je zou de planken erin kunnen vernieuwen en hem lekker in de ouderwetse was kunnen zetten. heb je gordijnen hangen? Als je deze wast met een lekker geurend wasmiddel ( biotex / dash ...etc)
en ze buiten laat drogen, dan wil daarna de kamer ook weer lekker fris ruiken.
Een pannetje met water en azijn aan de kook brengen, en deze in de kamer af laten koelen, het neutraliseert
luchtjes.
Luchtverfrissers zijn slecht voor je , probeer natuurlijke dingen te verzinnen. Schil eens een lekkere komkommer,
en laat de schillen even iets langer staan,'n heerlijke frisse
geur!
Alle dingen van stof lekker laten luchten en zeker wassen als dat kan. Als het vriest kun je het ook een poos buiten leggen, gaan meteen de eventuele stofmijten verdwijnen.
Oud papier het liefst meteen wegdoen, oude kranten
gaan muf ruiken, een soort bananen geur.

Als fruit te lang ligt kan dit ook een doffe geur geven
staat de prullen/afvalbak er ook? Doe sterk geurende
dingen meteen in een pedaalzak (vis, spruitjesafval, ei enz.) en dan in de afvalbak, of meteen in de container buiten.
Veel woonplezier verder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst en vooral raam open opdat er verse lucht binnen kan, wierookstokjes, kaarsen, zeep,... Er blijkt trouwens uit onderzoek dat mensen in een propere, goed ruikende (bijvoorbeeld citroengeur) meer vrijgevig zijn.