alsge dringend naar het toilet moet en je moet nog een uur wachten,kan het dan zijn dat de stoelgang plat wordt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
wat versta jij onder 'plat' ?
Amadea
10 jaar geleden
ha, Ritsuka was me net voor met exact dezelfde vraag!
Ritsuka
10 jaar geleden
er staat ge in de vraag, dus ik vermoed dat het iets vlaams is.
Amadea
10 jaar geleden
Kwark noemen zij platte kaas, dus misschien bedoelt hij diarree.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
meestal met te lang wachten gebeurt juist het omgekeerde van 'plat'.. Auw ;)

Antwoorden (1)

Ja. Er kunnen 2 dingen optreden. Verkramping van de spieren waardoor je je ontlasting niet meer vrij kunt laten. Er kan obstipatie ontstaan boven of onderin de darm. Meest effectieve en minst schadelijke middel is het gebruik van magnesium om het opnieuw te stimuleren. Uiteraard zoals bij alle gezondheidsvragen. Het advies van artsen gaat boven alles uit.