Hoe krijg je verstand en gevoel op 1 lijn?

En kan het ook zijn dat je het gevoel hebt dat je verstand is opgeplitst in 2 wegen en je gevoel ook 2 wegen heeft? ZONDER dat je een gespleten persoonlijkheid hebt!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je gevoel je verstand tegenspreekt, ook al heb je het goed beredeneerd, dan altijd naar je gevoel luisteren, want die maakt geen denkfouten/

Als je gevoel zegt dat je geen verstand hebt krijg je het niet op 1 lijn. Als je verstand denkt dat je gevoel goed zit komt het al wat dichter bij elkaar. Maar als je verstand en je gevoel denken en voelen dat je gevoel en je verstand op 1 lijn zitten dan is dat ook zo. Beide wegen komen dan bij elkaar zodat je op die ene weg je einddoel zal bereiken. Je kan dan ook niet meer verkeerd "rijden"WANT ER IS MAAR 1 WEG.

Sasha, jij strijd de strijd die we allemaal strijden! Er zijn immers maar heel weinig mensen die" ze allemaal op een rijtje hebben" Bij elke beslissing die wij nemen, elke keuze die wij maken spelen zoveel dingen tegelijkertijd een rol dat je er af en toe knetter van wordt. Keuzes maken doe je op MINSTENS 3 innerlijke niveau's; logica, intuitie en emotie. En in 1 van die niveaus, die van emotie, zitten er nog eens vijf verstopt; verdriet, boosheid, afgunst, angst, liefde. ERG moeilijk om, met die 8 aandachtvragers, nog " zuivere" keuzes te maken en beslissingen te nemen. Wat mij helpt als ik heen en weer geslingerd wordt en me zo opgesplitst voel is alles reduceren tot 2 opties. Ik toets mijn keuzes aan angst en liefde. Ik beschouw angst als mijn slechtste motivator en liefde als mijn beste. Angst verlamd, angst bevriest me. Liefde activeert.. liefde brengt me in beweging. De een staat dus recht tegenover de ander. Het zijn elkaars tegenpolen. Bij twijfel vraag ik me dus af. Waar ben ik bang voor? is mijn angst reeel? En ik toets het aan liefde door me af te vragen.. doet dit mij goed? Klinkt misschien heel egoistisch, maar dat hoeft het niet te zijn. Je kunt ook iets voor een ander doen en je daar zelf heel goed bij voelen. Probeer het eens, misschien helpt het jou ook! Succes! Gee

NOOIT... verstand en gevoel staan altijd op gespannen voet naar elkaar... Verstand en gevoel hebben niets met elkaar te maken, totaal niets... Het zijn heel andere dimensies van je... Als die twee elkaar niet bijten dan heb je rust, is het anders dan kan het leven een hel zijn... Splitsen kun je jezelf in je gevoel en in je denken, dat klopt, dat is een kunst als je dat kunt en hoeft totaal niet een gespleten persoonlijkheid te zijn...

De afstand tussen mijn verstand en gevoel is zo groot Hoe kan ik die afstand kleiner maken ? Zodat ik innerlijke rust krijg En me zo gelukkig voel dat ik het wil schreeuwen van de daken. Mijn doel is dus blij zijn, gelukkig worden Genieten van ieder uur van de dag Weten wat ik zelf wil Negatieve gevoelens inruilen voor een lach Het is niet echt een concreet doel En misschien is het niet bereikbaar voor mij We zullen zien, maar IK blijf daar in geloven, punt De tijd van hopen en rondjes draaien is voorbij Waar ik nog aan moet werken, ja dat doet mij beven Maar als ik een blij gevoel en wil bereiken Moet ik de angst voor de angst Niet ontarmen maar doorbreken

Bronnen:
http://home.versatel.nl/jelnet/website/ged...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100