Kun je van een bierbuik afkomen?

Als je een bierbuik hebt, is dat voor altijd, of kun je dat met dieten en fitnessen er nog af trainen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De meeste bierbuiken worden veroorzaakt door eetgewoonten. Het antwoord is dus ja, daar kun je vanaf komen. Met lichaamsbeweging (sporten, fitness) alleen zul je er niet vanaf komen. Je eetgewoonte zul je dan ook moeten veranderen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Tenzij het een medische oorzaak heeft. Maar ook dan blijft met mate en gezond eten en lichaamsbeweging belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Veel bewegen en buikspier oefeningen doen
dan zal je bierbuik afnemen

Toegevoegd na 18 minuten:
Een bierbuik onstaat niet door bier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedoel je met afnemen ook dat je er dan helemaal vanaf bent?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met afnemen ben je er niet voorgoed vanaf. Je buik neemt in grote af. Om er voor te zorgen dat je buik niet terug komt, zul je moeten bijhouden. Dus goede eetgewoonte aan blijven, blijven sporten. Tenzij je bierbuik van medische aard is, dan hoeft een eetgewoonte en sporten er ook niet toe te doen.
Als je de oorzaak ,van het onnodig en te veel aan lichaamsvet, kan oplossen, dan is je buikje weg.
Dus even goed nadenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar kom je vanaf.....stop dan met bier drinken en ga bewegen...let verder op vet eten en leef gezond...
Als alternatief voor een biertje,kun je witte wijn nemen...vermengt dat met water dan kun je toch gezellig mee doen op een feestje of zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bierbuik wordt niet veroorzaakt door bier.
Inderdaad eetgewoonten aanpassen en meer bewegen. Door buikspieroefeningen kun je je buikspieren verstevigen, maar niet plaatselijk vet verbranden.
Je komt pas van je bierbuik af als je nieuwe dieet en meer bewegen gewoonten zijn geworden: je moet dus blijven sporten en gezond blijven eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als jij een ander persoon wilt gaan worden.

Maar die buik die past bij je. Het geeft je die charme die je nodig hebt en die je uitstraalt. Het maakt je die persoon die je graag bent. Het is die persoon die graag wordt gezien door anderen.

Als je dat niet meer wilt, dan kan je van je bierbuik afkomen.
Maar zolang je die persoon wilt blijven en dat aanzien wil blijven hebben, dan moet je die buik accepteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door je eetpatroon aan te passen en buikspieroefeningen te doen is het mogelijk.

Niet alleen voor het uiterlijk belangrijk want te veel buikvetten is erg slecht voor een mens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minder eten en meer bewegen, ze zeggen het bijna allemaal. Sinds ik 30km per week hardloop, ren ik drie avondmalen weg. Scheelt me een kilo per maand zonder minder te eten. Maar als je 2 kratten bier per week drinkt, is de balans wellicht toch nog weg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bierbuik komt niet door bier of door vet eten.
Buikvet is het gevolg van te veel koolhydraten eten die je niet verbrandt. Deze zet zich om in vet en juist dát vet gaat rondom je middel zitten.

Bij vrouwen kan een buik ook hormonaal zijn.