's avonds als ik in slaap val hoor ik altijd een hoge irritante piep, maar de rest van de dag hoor ik dat nooit hoe kan dat?

alsof mijn gehoor beschadigt is, maar ik hoor gewoon alle hoge & lage geluiden, ben niet duizelig en heb geen hoofdpijn

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.1K
SimonV
10 jaar geleden
Is niet iets in je slaapkamer?
Cryofiel
10 jaar geleden
Heb je het ook als je ergens anders slaapt? Als je 's avonds een half uur tot een uur voordat je gaat slapen alvast op je bed gaat liggen en dan heel stil ligt, hoor je het dan ook? Als je 's ochtends wakker wordt, of als je eens midden in de nacht wakker wordt, hoor je het dan ook?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien luister je te harde muziek

Het beste antwoord

Inderdaad zou het kunnen dat je tinnitus hebt. Een bekende oorzaak van tinnitus is hard geluid, dat je gehoor beschadigd heeft, maar er zijn ook andere oorzaken.
Maar je geeft ook aan dat het geluid misschien ergens anders vandaan komt.
De vraag die bij jou heerst, is blijkbaar: is het geluid er echt of zit het in mijn oren?
Daar is gemakkelijk achter te komen toch? Doe eens oordopjes in. Hoor je het geluid dan minder, dan bestaat het geluid echt. Ook zou je eens ergens anders kunnen gaan slapen.

Het zou ook kunnen zijn dat de toon wel bestaat maar heel hoog is, en dat anderen hem niet horen omdat jij gewoon beter hoort dan andere mensen. Wil je iemand anders vragen, vraag dan een kind. Die horen over het algemeen hogere frequenties dan volwassenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zou kunnen zijn dat je 'tinnitus' hebt.
Bij tinnitus hoor je geluiden in je schedel die niet van buitenaf komen.
Het kan zijn dat het je pas opvalt als alle geluiden in huis verstomd zijn. Ikzelf heb er het meest last van als ik lig, ook overdag.
Je kunt op internet verschillende pagina's opzoeken die je informatie verschaffen.
Als het echt tinnitus is kan het niet verholpen worden, maar er zijn wel een aantal adviezen om er mee te leren leven.
Zie internetsites.
Ivana
10 jaar geleden
Ja, ik heb het ook nadat ik meerdere malen langer periodes van stress heb gehad. Kan me niks herinneren van een hard geluid. Ik dacht dat het mss van de nieuwe electrische tandenborstel was. (Niet) Misschien is het een echo van een piep uit een adaptor die bij de computer staat. Ik zit daar vele uren per dag... ik hoor die piep ook niet heel bewust maar als ik m'n oor naar de adapter toe breng dan hoor ik het wel. Ik wil er ook graag vanaf.