Net als nagelbijten: wilskracht.
En het kan helpen om mensen in je directe omgeving te zeggen dat je probeert ermee te stoppen. Ze kunnen je dan een seintje geven als ze zien/horen dat je het doet, of liever nog als ze zien dat je het gaat doen.
Wat ook kan helpen, als je het doet op momenten dat je niks met je handen zit te doen, is iets in je handen houden, een stressbal of een Tangle bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hieronder in de link zie je de tangle. Ze hebben ze ook bij de speelgoedwinkel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hieronder in de link zie je de tangle. Ze hebben ze ook bij de speelgoedwinkel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om van een verslaving af te komen moet je er ook bewust mee bezig zijn. Hang briefjes ik niet meer vingerknakken. Bv naast je bed wanneer hje opstaat kijk je erna op het toilet.... Doe een paar pleister om je vingerkootjes. Wanneer je onbewust wilt gaan knakken voel je de pleisters en weet je dat je dat niet meer wilde. Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
Goed antwoord. + van mij.
Elke keer als je knakt, 20 cent, een halve euro, of een euro in de pot.. en dan de opbrengst aan een goed doel geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Das een leuke, als ik dit doe met nagelbijten ben ik zo Serious Reqeust voorbij :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Da zal je ook aan je tenen mogen beginnen knabbelen denk ik ;P