Hoe kan het dat je bij sommige,door alleen naar het gezicht te kijken,dat iemand...(zie extra uitleg)

Hoe kan het dat je al alleen aan het gezicht kan zien,als iemand het downsyndroom heeft,of als iemand een lillputter is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Misschien dat jij bedoelt dat je soms naar een gezicht alleen kijkt, en hoewel je in de eerste indrukken verder geen herkenningen ziet uiterlijk van Down of dwerggroei, je dit meent te herkennen? Dit kan inderdaad ;) En zelfs als uiterlijke kenmerken niet gelijk zichtbaar zijn als : •Een kleiner hoofd of vlakker achterhoofd. •Smalle oogspleten die een klein beetje schuin omhoog lopen. •(soms) Een huidplooi aan de binnenkant van de ogen. Omdat het te beledigend en ongepast zou zijn om dit zonder iemand beter te kennen maar gelijk te vragen, KAN het nog wel zo zijn dat er in zijn/haar familie een genetische lijn loopt die deze aandoeningen bevat. Dan is soms een bepaalde blik en spoor van andere kenmerken (en beetje soms in de uitstraling) van deze aandoeningen al voldoende om op dit 'idee' te komen. Dit overkwam me jaren geleden ook eens en hoewel hij verder heel welbespraakt , redelijk intelligent (in dit geval sporen Down) had en uiterlijk een voor mij aantrekkelijke vent was , zei ik tegen mijn vriendin: gek genoeg , ik zie in de verte iets van Down? Later raakte ik leuk bevriend met hem voor jaren en eenmaal in gezin thuis beland, bleek hij een (uitwonend) zusje en neefje met Down te hebben. Bovendien meende ik via gezicht vader ook soortgelijke trekjes te zien;)

Dat komt doordat de 'ziekte' effect heeft op de gezichts en lichaambouw.

Mensen met het Down-syndroom hebben vaak dezelfde fysieke kenmerken die veel mensen als typisch Down beschouwen: •(soms) Een dwarse lijn over de handpalm. •Een kleiner hoofd of vlakker achterhoofd. •Smalle oogspleten die een klein beetje schuin omhoog lopen. •(soms) Een huidplooi aan de binnenkant van de ogen. •Een lage spierspanning. •Een brede ruimte tussen eerste en tweede teen. •De mond en oren zijn kleiner dan bij normale baby, de tong is soms dikker. •De hals, armen en benen zijn in verhouding korter. •Meestal weinig haar.

Bronnen:
http://www.marijkenieuwenweg.nl/kenmerkend...

Uiterlijke kenmerken horen bij bepaalde syndromen. Het heeft te maken met de stand van de ogen, de breedte van de neus, de haarinplant, de wijkende of brede kin, de lage inplant van de oren - enzovoort. Dat zie je als het ware in één oogopslag en pas als je er over na gaat denken, kun je al die losse elementen aanwijzen als "afwijkend van anders".

Bronnen:
www.vcfs.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100