Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Voetenbad met zeezout om magnesium aan te vullen, welk zeezout?

Gewoon zeezout uit de supermarkt ook al voldoende?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als je de hoeveelheid magnesium in je lichaam wilt aanvullen dan is een voetenbadje niet erg efficiënt. Het is niet zo dat de magnesium zomaar je lichaam in trekt. Als dat zo was, dat de zouten rechtstreeks je lichaam in zouden gaan via een voetenbad, dan zou pootjebaden een levensgevaarlijke bezigheid zijn. Als je magnesium tekorten hebt, die dan wel vast moeten staan, is een voedingssupplement doelmatiger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aah oke dankje.
Ik las over voetenbaden en daar een aantal lepels zeezout aan toevoegen aantal dagen achter elkaar en dan 1 keer in de week.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het idee zal wel afkomstig zijn uit dit boek: http://www.menssana.nu/pages/nl/publicaties/ziektebeelden/magnesiumtekort-en-hpu.php
Helaas is er geen arts te vinden die de werking hiervan onderbouwd, of zelfs maar voorschrijft. Maar goed, als je er in geloofd, hier staat ook in welk zeezout je moet gebruiken.
Mijn plus gaat naar Ray Holland en niet naar dit naar mening, onzin verhaal. Ik verwacht dat je er hooguit schone, zachte voeten aan overhoudt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks voor de reacties.
Zou inderdaad ook erg makkelijk zijn om zo alles aan te vullen wat je tekort komt :)

Andere antwoorden (1)

Dan heb je epson zout nodig aka bitterzout. En dat is tekoop bij de tuinen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, maar rayholland zegt dat da niet werkt dus waarschijnlijk is dat dus oplichterij...?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, maar rayholland zegt dat da niet werkt dus waarschijnlijk is dat dus oplichterij...?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik het voor mijn spierziekte. Waarbij ik magnesium nodig heb om de constante verzuring tegen te gaan. En een bad in dit zout help voor mij echt. Maar dat is voor iedereen anders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken mensen die magnesium chloride gebruiken.
http://www.unlimitedhealth.nl/shop/magnesium-flakes-1000-gram-p-1819.html
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing