Kun je door een stortbui je contactlenzen kwijtraken?

Thuis onder de douche vervelend maar niet onoverkomelijk. Als je in de wildernis of hoog in de bergen loopt minder prettig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga op zoek naar een duikbril.

Het beste antwoord

Ja tuurlijk kan dat. Als jij even niet oplet en je een zware regenbui in je ogen krijgt is het theoretisch mogelijk.

Zelf draag ik ook al jaren contactlenzen maar kan het mij niet voorstellen dat het mij zal overkomen. Ik geloof best dat het kan maar mij gebeurt dat niet.
Ik kan ook rustig zwemmen en douchen met die lenzen, ben er nog nooit eentje kwijtgeraakt.
Dus gewoon opletten he? En anders altijd je bril in je tas meenemen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij kan dat zeker. Weersomstandigheden kunnen zo heftig zijn en een contactlens is maar een kwetsbaar ding.

Ik ben een keer een lens verloren door hele harde wind ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan.
Meestal niet allebei tegelijk, maar je kunt een contactlens vrij makkelijk kwijtraken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan altijd een lens kwijt raken. Hij kan ook gaan irriteren door bijvoorbeeld vuil wat in je oog komt. Zorg dat als je de natuur ingaat dat je reserve lensen bij je hebt, dan ben je de minder prettige ervaring voor.
(Ik heb het natuurlijk over dag of weeklensen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan door een hevige regenbui kon ik mijn lenzen amper in mijn ogen houden.