Is het gezonder als je poept voor het slapen?

Ik heb soms het gevoel dat k beter kan poepen voor het slapen, omdat dit "gezonder" is, maar ik vroeg me af of dit ook daadwerkelijk zo is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij het poepen ontdoe je je lichaam van afvalstoffen. Je darmen worden geleegd. Voor het slapen gaan poepen, als je dan tenminste moet, is beter dan het de hele nacht ophouden. Ten eerste is het het beste, om bij de eerste aandrang te toiletteren en ten tweede heb je niet onnodig al die afvalstoffen heel de nacht in je lichaam.

Ja lijkt me wel. Dan ben je weer wat afvalstoffen kwijt. Zal je lichaam wel relaxter vinden om zo te slapen.

Bronnen:
Common Sense

Het is gewoon gezonder als je poept als je die druk voelt. Niet ophouden, ik ken aardig wat mensen bij wie dit via de mond naar buiten is gekomen en dan word je nog heel erg ziek ook. Overbelast je organen niet... Ze hebben ook rust nodig..

Belangrijk aspect is, dat jouw faces uitdrogen in jouw lijf. Natturlijk moet poepen niet met middelen gaan forceren, want dan verlaten ze vaak voortijdig het lichaam, waardoor de voedingsmiddelen niet uit de darminhoud kunnen worden gehaald. Denk erom: poep = voedingsmiddelen + afvalstoffen.

Behalve dat me opvalt hier dat sinds week oid veel vragen over POEP(en) gaat? ;) Ik denk dat het niets uitmaakt of gezonder is, op welk tijdstip je "ontlast van de afvalstoffen". De meeste mensen hebben wel soort dag-en en nachtritme qua eten, slapen, werken, ontspanning enz, en daarin past ook het lichaam zich zo natuurlijk mogelijk aan, dus ook de stoelgang. Als jij in de avond meer tijd en rust vindt, dan in de ochtend en daarmee snel voor je de deur uit moet, moet poepen en moet gehaast dus dit doen, dan is voor jou de avond geschikter. Maar er zijn ook genoeg mensen die fijner vinden om ruim voor ze naar werk of school moeten op te staan, rustig douchen en ontbijten met koffie of thee erbij, en dan de tijd en aandrang voelen. Belangrijkste zijn : regelmaat, rust en tijd er voor nemen, en laat verder alles maar over aan je eigen biologische klok, scheelt je weer hoop zorgen toch? :)

Je moet gaan poepen als je lichaam dit aangeeft. Dit is bij iedereen verschillend. Ophouden is niet goed,en helemaal niet voor langere tijd. Ik heb mijn vaste ritme hierin,elke morgen na mijn eerste kom koffie,een vaste tijd en regelmaat. Helaas hebben een hoop mensen dit niet,dat merk ik wel op mijn werk. Ik poep gewoon een keer per dag en dan ben ik er vanaf.

Als je niet hoeft te gaan dan ga je lekker slapen. Maar stelregel is: Poepen wanneer je moet! Ophouden is onnodig afval bij je houden :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100