Wat bezield een mens om op dit tijdstip (1.45 uur) nog op te zijn? Ofterwel: wie heeft een oplossing om dit 'wangedrag' te veranderen?

Elke avond denk ik , nu ga ik er vroeg in en elke avond lukt me dat gewoon niet! Of ik nu werken moet of niet, ik blijf laat naar bed gaan. Waarom? Omdat ik een nachtmens ben en simpel weg niet voor 24.00 uur naar bed wil, maar ik ben de volgende dag best wel moe...................te laat gemaakt:-(
Elke keer hetzelfde.

Wie heeft een oplossing om dit 'wangedrag' te veranderen? Wie herkent dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het klinkt afgezaagd, maar ik heb het ook. En daarbij werk ik ook nog eens onregelmatig, en gelukkig moet ik meestal pas om half vier .s- middags werken, dus dan kan ik nog wel wat langer liggen in de morgen. Maar als ik een dagdienst heb en wel vroeg op moet, ga ik ook niet eerder naar bed. Ik heb dit al jaren, en volgens mij moet je wel een hele goeie zelfdiscipline hebben om dit te veranderen. Ik zeg je eerlijk, het lukt mij niet! En ik loop al tegen de 60. Maar ik functioneer nog wel altijd goed op mijn werk, dus........... maak je ook niet te veel zorgen!!!!

Ik herken dat, heb precies hetzelfde. Toen ik nog werkte had ik er best veel last van, maar toch ging ik niet voor 01.30 uur naar bed. Mijn man ook niet, wij zijn beide avondmensen en stimuleren elkaar niet om het anders te doen. Familie weet wel dat ze ons in het weekend niet voor 11 a 12 uur hoeven te benaderen....al vinden ze dat stom. En nu sta ik lekker ook iedere dag net zo laat op als ik zelf wil. Tja, het is toch een kwestie van zelfdiscipline. Gaat het wel goed op het werk? Als je een huisgenoot hebt, kun je die vragen om jou "naar bed te sturen". Dat zal wel wat sjachrijn geven, maar misschien ben je daar gevoelig voor.

Door jezelf andere tijden op te leggen wanneer je achter de pc kruipt ga bv niet van 24.00 tot 03.00 achter de pc maar van21.00 tot 12.00 uur achter de pc daarna nog even knus op de bank en dan naar bed ps maar dit is geen wangedrag . En nu naar bed .

Ik heb het ook. Op een gegeven moment blijkt je dag en nachtritme totaal verschoven. En als ik dan een poging doe het te normaliseren, kan ik niet slapen. Maar ja, een aantal keren vroeg op moeten en dan zo moe zijn, dat dwingt toch tot vroeger naar bed. Het komt wel goed.

Wangedrag wil ik het niet noemen,je bent geen een nacht mens. Ik herken dit helemaal by mezelf! Vroeg naar bed is by my 12 uur,maar meestal rond 2 uur. Vroeger lag ik dan ook de halve morgen te slapen,heb er nu wat ritme in en ben 10.00uur op. Als je werkt probeer er dan toch op tyd in te liggen anders breekt het je een keer op! Toegevoegd na 4 minuten: Geen een moet gewoon een sorry!! En nu pc uit en je bed in Toegevoegd na 6 minuten: Geen een moet gewoon een sorry!! En nu pc uit en je bed in

Ik heb het ook. Ga altijd laat naar bed en vaak neem ik, als ik de beslissing heb genomen om het bed in te stappen, mijn laptop nog even mee. Om even snel mail te checken... Paar uur later is dan vaak de computer nog aan. Terwijl ik soms de volgende dag echt wel weer vroeg op moet. Heeft deels met gewenning te maken denk ik en ook deels met gebrek aan zelfdiscipline. Het stukje gewenning maakt dan weer, dat als je niet toegeeft aan vaste rituelen, die het veroorzaken dat je laat naar bed gaat, maar wel een keer vroeg je bed in duikt, je meestal weer onrustig in je bed ligt en het slapen niet wil lukken. En ja, vanavond is het inderdaad weer best laat aan het worden...

Tja, als je alleen bent is dat heel moeilijk. Als je met iemand woont moet je inderdaad gewoon vragen of die persoon je naar bed wilt sturen. Ik probeer iedere avond een uurtje eerder te gaan, maar verval soms toch weer in het oude gedrag, zoals nu dus weer ;-)

Zoek een vriend die je om 23.00 het bed insleept omdat hij met je wil sexen.

Doe gewoon wat je fijn vindt en laat je geen complex aanpraten door burger moraal

Ik heb een vast ritme van naar bed gaan. Elke avond tegen kwart voor 11. Daarintegen ben ik er elke morgen weer om 6 uur uit. Zomer en winter zon en feestdagen. Maak ik het een keer heel laat dan kom ik toch mezelf tegen,en ben ik gewoon de hele dag minder aktief. Ik heb gewoon mijn 7 uur slaap nodig. Het mooie is dat als ik in bed lig ook binnen 5 minuten slaap,en daar hebben ook een hoop mensen problemen mee. Ze gaan wel een keer vroeg naar bed,maar kunnen dan niet inslapen. Iemand die goed kan slapen is een gelukkig mens. Ik ken er veel die dat helemaal niet kunnen.

Ben je wel eens getest op ADD of ADHD? Ik kom er even gestrekt in maar het is wel typerend.

Bronnen:
http://www.psyq.nl/Programma/ADHD-bij-volwassenen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100