waarom wordt er altijd een gekleurde draad geweven in wit ziekenhuislinnen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Is dat zo? Heb ik nog nooit ergens gezien...
Antoni
10 jaar geleden
pautjepie, is die draad alleen aan één kant zichtbaar? Is die draad dan misschien bedoeld om de bovenkant van het laken van de onderkant te kunnen onderscheiden? Dat meen ik ooit eens te hebben begrepen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leuke vraag. De paar keer dat ik in een ziekenhuis heb gelegen vroeg ik mij dat ook al af :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
die draad is zichtbaar aan allebei de kanten.
het enige nut van die draad wat ik kan verzinnen, is misschien iets met hygiëne of zo, maar ik ben er nog niet uit op welke manier... hahaha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
(geen idee, dus drie gokjes)
Elke afdeling een eigen kleur draad? (voor de wasserij)
Handig bij het opmaken?
Merkteken? (o.a. tegen diefstal)

Antwoorden (1)

Dit is iid een markering, dit om te zien welke zijde de lange of de korte zijde is.
Waardoor een bed sneller op te maken is, zonder dat eerst het laken alle kanten opgedraaid wordt met daarbij de kans dat deze ook nog eens de ( vieze ) grond raakt.
Dus naast ( gemak )tijdsbesparing in het verlengde ook nog een hygiënisch voordeel.