Wat is het beste dieet om goed afTEvallen en niet snel ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lang had je in gedachten, ongeveer 10 jaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 maanden 2 kg

Het beste antwoord

Ik heb zelf 2jr. geleefd op 900 cal. per dag. Dit kon ik prima volhouden omdat ik zittend werk had voor iemand met een zwaar beroep denk ik dat die wel meer kal. mag/moet hebben.
Dit was voor mij prima vol te houden en na 2 jr. was er 24 kg. af.
Dat is nu ca. 30 jaar geleden en ik heb nooit meer hoeven lijnen omdat je dan gewend bent aan weinig eten.
Je moet er wel op letten dat je van alles wat op een dag naar binnen werkt.
Als ik een verjaardag had zeiden ze op het laatst, "daar heb je onze goedkope visite weer", ik nam alles voor zo'n avond zelf mee, plakjes wortel, komkommer, light drink enz.
Na een tijdje is iedereen daar wel aangewent en wordt je ook niks meer opgedrongen.
Succes met afvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Het is niet zozeer alleen het dieet (gezond en verantwoord eten, veel groenten en fruit), maar vooral ook bewegen.
Een combinatie van gezond eten en regelmatig bewegen doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen enkel dieet is het beste. Ieder mens is uniek en derhalve geldt dat een dieet dat goed is voor de één, niet per definitie ook goed is voor de ander...

Niet diëten maar verstandig eten, is het allerbeste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste om niet te snel af te vallen is je eetpatroon eens goed onder de loep te nemen en dan aan te passen.

Het beste is om gewoon 3x per dag een gezonde maaltijd te hebben. Niet teveel, en niet te weinig. Verder voldoende groente en fruit.

2x een tussendoortje is ook prima, maar neem dan een gezond tussendoortje. Maak bijvoorbeeld een lekkere balk met verschillende soorten fruit, of rauwkost.

Daarnaast in beweging blijven. Je hoeft heus niet fanatiek te gaan sporten, maar wel normaal bewegen. Neem de trap ipv de roltrap, neem de fiets ipv de auto.

Als je deze dingen consequent blijft aanhouden zul je niet al te snel afvallen, maar omdat het om een juiste manier van leven gaat blijft het er dan wel af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik merk dat ieder mens weer anders reageerd op voeding , de een valt bij dr frank veel af en de ander weer bij SB en zo zijn er nog veel ander dieten

er is ook een dieet dat heet
ik ben slank want ik eet

bedenk wel dat ieder pondje gaat door het mondje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen een dieet is goed om af te vallen! Iedere nieuwe dieethype is gedoemd te mislukken.

Om af te vallen moet je je levensstijl veranderen.
Daarnaast moet je je verdiepen in voeding en wat voeding met je doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op geregelde tijden eten [gezond eten en niet te vet]
en geen extraatjes of tussendoortjes .
veel water drinken, geregeld bewegen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niet echt een beste dieet.
Het gaat er om wat jouw het beste aanspreekt.
Dieten met bijna niks eten, de zogenoemde crashdieten, zijn gewoon uit den boze.
Het beste is gewoon je dagelijkse 'dingen' te eten, zonder dat je ook eens iets lekkers weglaat, anders hou je het nooit vol.
Op dit moment doe ik het Weight Watcher dieet, maar dat is iets wat bij mij goed werkt.
Ik heb er een link bij gedaan, zodat je zelf eens kunt kijken bij verschillende dieten, misschien zit er een tussen die je aanspreekt.
Hij opent bij een dieet waar je alles, dagelijks binnenkrijgt.
Veel succes er mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben 5 jaar geleden 35 kilo afgevallen met weight watchers. Daarbij ben ik gaan hardlopen.
Het is er nooit meer aangekomen.
Wel blijven sporten, dat is echt een gouden regel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat doepie vertelt, dus geen dieet is goed.

Eerst een opmerking over diëten. Dit is vaak MINDER eten. Op zich niet zo een probleem als je tenminste geen spier/pees aandoeningen hebt. Want naar mijn idee zal het lichaam eerst de spiermassa afbreken en dan pas vetmassa. Als je al aangedane spieren hebt (ontstekingen e.d.) dan is dit volgens mij het slechtste wat je kan doen.

Daarnaast wil je afvallen.
Dan zul je eerst moeten weten waarom je zo 'dik' bent. Ik geloof dat je altijd precies het juiste gewicht hebt. Je lichaam past precies bij jouw zoals jij momenteel jouw leven leidt. Als je je lichaam wilt veranderen (dus ook je gewicht), dan zul je je levensinstelling moeten veranderen.
Als je bijvoorbeeld niet zo actief bent, dan zal je eerder naar dik neigen. Omdat dit gewoon past in die levensstijl. Kijk maar eens naar mensen met ADHD, die zijn zelden dik. Dat past niet in hun levensstijl.
En mensen die in de kroeg zitten, gezellig met een biertje. Heel extravert vaak. Die zijn wat dikker, want dat past bij hun imago. Dus hun levensstijl.

Dus bekijk eens welke levensstijl en levensinstelling je hebt. Past het gewicht dan in dit plaatje? Ik denk het wel, het is ideaal.
Met een dieet, zal je je levensstijl niet aanpassen. Dus ook niet je gewicht.

Mijn advies is: verander je levensinstelling en je gewicht veranderd mee. Daar hoef je niets voor te doen, behalve veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen dieet maar een aanpassing en die is uitgevonden door dr Frank dat kun je vinden op eenkiloperweek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Feit is:
wat je er in stopt moet je verbranden!
En als je af wilt vallen, moet je dus meer verbranden, dan wat je in je mond stopt en op eet.

Hoe je dat doet, op welke manier, is minder relevant.