Ik heb last van een rusteloos gevoel in mijn benen, wat is dit?

Ik heb soms met vlagen last van een vreems gevoel in mijn onderbenen. Ik heb al gezocht op Google naar 'rusteloos gevoel in benen', maar dan kom ik alleen op 'Restless Legs Syndroom' uit, maar dat heeft niets te maken met dat gevoel, maar wel met dat ik mijn benen 'zogenaamd' móét bewegen, maat daar en van alle andere dingen heb ik geen last van...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
Is het zoals hier of nog anders?:
http://www.thuisarts.nl/rusteloze-benen/ik-heb-rusteloze-benen
Ritsuka
10 jaar geleden
Krijg je wel genoeg magnesium?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is anders, fremar, want ik rook niet, lust geen koffie, ik heb er juist geen last van 's avonds of voor dat ik ga slapen...
fremar
10 jaar geleden
Wat zegt je huisarts?ev.Neuroloog?
SimonV
10 jaar geleden
Zijn het geen spanningen? Of is dat te simpel gezien?

Antwoorden (2)

Probeer eens magnesium tabletten van de Kruidvat! Ik herken je probleem en werkte bij mij als een trein!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heeft waarschijnlijk met rugzenuw te maken. Je kan je benen dan niet stilhouden. Erg irritant. Is mogelijk erfelijk. Ik heb er tientallen jaren last van gehad, vooral als ik lang in een stoel zat, of 's nachts in bed. Ik ben er al enkele jaren zo goed als van af. Waardoor weet ik niet zeker.
Als ik het kreeg, ging ik mijn onderrug masseren en insmeren met tijgerbalsen, ook midden in de nacht. Daarnaast ben ik dagelijks, en nu nog steeds, oefeningen gaan doen, o.a. op je rug liggen, benen optrekken naar je borst, en links en rechts opzij leggen, enz.). Ook heb ik tegenwoordig een andere fauteuil.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.