Ik moet naar een verjaardagsfeestje waar ik slechts één persoon ken, namelijk mijn broer. Maar die zal niet beschikbaar zijn daar tussen het volk

Hoe zorg ik er voor dat ik niet alleen in die grote menigte sta? Ik ben namelijk zeer verlegen van nature, maar ik wil mijn broer niet ontgoogelen, dus ik zal er maar heen gaan zeker.

Toegevoegd na 45 seconden:
het is een feest van mijn broer, heb nauwelijks contact met mijn familie, vind ze allemaal schijnheilig.

Toegevoegd na 14 uur:
BEDANKT REEDS VOOR JULLIE REACTIES.
IK VIND HET FIJN DAT JULLIE DEZE VRAAG NIET ALS "BELACHELIJK" AANMERKEN EN DAT ER GEPROBEERD WORDT OM MIJ GERUST TE STELLEN VOOR HET FEEST.

GOEIEVRAAG.NL IS TOP !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je je niet te druk voor het feestje? ontspan! :-)

Het beste antwoord

hang gewoon eens lekker de beest uit, kan jou t schelen, je kent dat volk toch niet ;) ga later op de avond heen, en zoek een smoes, bijv iemand die standby staat om je te bellen ofzo. maar als je zelf niet ook hypocriet wilt zijn.. Wees gewoon eerlijk tegen je broer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Vraag of je iemand mee mag nemen.
Het is je eigen broer, vindt 'ie vast niet erg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed idee +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan :)
Zorg dat je glimlacht, daar maak je altijd sneller contact mee. Stel jezelf voor en ga gewoon naast iemand zitten of staan. Vraag waar ze je broer van kennen en je hebt al een gesprek in gang gezet.

Heel veel mensen hebben hier last van hoor, vaak zijn ze blij als jij als eerste begint te praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer je verlegenheid opzij te zetten. Stel je open op, kruip niet weg in een hoekje. Toon interesse in de andere mensen, luister, praat mee.

Je kunt het ook als een uitdaging zien t.a.v. je verlegenheid.

En i.d.d. vraag of je een vriend/vriendin mag mee nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uit jouw serie vragen van de laatste dagen maak ik op dat je best gespannen bent over het feest.
top van je dat je toch gaat, ondanks dat je er tegenop ziet.
er gaat een menigte mensen komen zeg je.
blijf dan een beetje in beweging, ga dan hier staan, en dan weer daar,
zo valt het niet op als je alleen staat.
realiseer je dat er meer mensen zoals jij aanwezig zullen zijn, niet iedereen is een feestbeest.
en tot slot; probeer open te zijn naar mensen die een babbel met je beginnen.
je hoeft geen kletskous te zijn om toch gewaardeerd te worden als gesprekspartner.
veel plezier, ik hoop dat je je toch een beetje gaat vermaken!
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ohoh.. Ik heb per ongeluk een min gegeven voor je goeie antwoord. Dus geen werk van de minkukel :-)
Rieneke1
14 jaar geleden
mooi is dat cindy, ga je schamen meis ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn ouders gaan er ook heen, dus daar kan ik wel even bij staan, maar is zo zielig... maar aan de tips van rieneke heb ik iets, zal er mee rekening houden, heb ook een plusje gegeven :)
Rieneke1
14 jaar geleden
dank vandaag, maar besef dat niet iedereen je met argusogen in de gaten gaat houden, dus let jij ook niet al te zeer op jezelf ;)
Als het zo tegen je goesting is, blijf dan gewoon thuis.
Maar je kan ook je verlegenheid proberen te overwinnen, trek je pet wat dieper, steek je handen in je zakken en ga op onderzoek.Er zal nog wel ander volk rondlopen dan je eigen familie.Wie weet kom je daar de vrouw van je leven tegen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijf lekker thuis! Niemand kan je dwingen, en de bedoeling van zo'n feest is dat het gezellig is, en als jij je daar niet lekker bij voelt kan je beter je eigen ding gaan doen.
Kom voor jezelf op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja precies! En als je je broer wilt zien, spreek je gewoon een ander keertje af.
Je broer wilt ook niet dat jij daar voor Jan doedel staat hoor..
Lijkt me juist hardstikke leuk ! Weer eens nieuwe mensen toch ? wat betreft die familie zet je vooroordeel aan de kant of probeer het in elk geval zo goed je kunt.
misschien krijg je nieuwe vrienden en en ander beeld
drink niet teveel.
Blijf helder daar zul je veel plezier van hebben.
14 jaar geleden
Vraag of je wat kan helpen in de keuken. Drankjes inschenken, hapjes maken. Dan heb je veel mogelijkheden tot contact: in de keuken als je samen met anderen aan het rommelen bent. En als je de mensen iets te drinken of eten aanbiedt, heb je ook meteen gesprekstof.
Maar je moet het niet overdrijven.... ze moeten je niet gaan zien als de beniening en de mevrouw in de keuken :-)
Gewoon gezellig met anderen een beetje meehelpen, dan hoef je je ook niet verlegen te zijn.
Ik wens je een leuk feestje toe. Wie weet hoe gezellig het wordt! Kop op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je belt je broer ,en zegt dat je een andere keer komt als het niet zo druk is.
Of het is een nieuwe kans om,weer eens nieuwe mensen te leren kennen.
Overwin je angst eens voor een keer,en je hoeft echt niet de hele avond te blijven dat bepaal je zelf.
Soms is het ook belangrijk om je gezicht eens te laten zien.
En meestal als je er niks van verwacht,dan valt het allemaal nog wel mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan een 'date' oid meenemen, al is het dan wel handig om aan je broer te vragen of hij het goed vind/te vertellen dat je dat doet.
Regel anders dat je broer, zodra je binnenkomt, je voorstelt aan wat mensen. Dan ken je wat mensen, en kan je met die gaan praten. Op die manier voorkom je, zeker in het begin, dat je alleen staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga gewoon naar dat feest. Misschien valt het reuze mee en als dat niet het geval is, ga je toch gewoon weer na een tijdje weg.

Vertel je broer dan eerlijk waarom je weg ga, kom jij in ieder geval niet schijnheilig over maar dan heb je toch even je neus laten zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem eerst contact op met je broer. Vraag daarna of je een paar vrienden mee mag nemen! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zorg voor een "open" houding. sla je benen/voeten en armen niet over elkaar. Glimlach, Mensen houden ervan als iemand vrolijk is/lijkt. Vraag misschien of je iemand mee mag nemen, dan wordt het vast een stuk gezelliger. Maar ook zonder iemand mee te nemen kun je het zelf misschien gezellig maken. Probeer met mensen een praatje te maken, dat is misschien wel moeilijk maar probeer het in elk geval, dat doet je zeker goed!
misschien komen er nog meer mensen alleen, of mensen die niet veel anderen kennen. Vraag dat aan je broer, die mensen vinden het misschien net zo 'niet fijn' als jou...
of vraag aan je broer of dat hij je misschien wilt voorstellen aan mensen die je niet kent.
Je kunt bij een groepje mensen gaan staan, jezelf voorstellen en als hen aan 't praten zijn, zo veel mogelijk mee praten, dan kom je in het gesprek, en dan wordt het vást gezellig!