mag je een client met een rechtelijke machtiging opgenomen in een gesloten setting die twee keer teveel medicatie heeft ingenomen ontslaan?

er wordt gezegd we kunnen niets voor je doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja natuurlijk mag dat.
Met een RM kan een patiënt tegen zijn zin opgenomen worden, maar dan moet er wel een duidelijke noodzaak zijn. Als de behandelend psychiater tot de conclusie komt, dat het geen zin meer heeft om iemand opgenomen te houden, dan is daarmee de indicatie weg en dus moet de patiënt weer ontslagen worden.

Helaas weet ik ook uit eigen ervaring hoe frustrerend het kan zijn om iemand, die duidelijk nog wel hulp nodig heeft, te moeten ontslaan alleen omdat het acute gevaar geweken is en om die mensen even later weer gedwongen te moeten opnemen, waarna het hele circus opnieuw begint. Maar goed, dit is hoe de overheid het geregeld heeft.