Waarom stemmingswisselingen vlak voor en het menstrueren na sterilisatie van de vrouw?

Goede dag ik heb mij voor ongeveer 6 maanden terug laten steriliseren en sindsdien ben ik velen malen erger niet te genieten kort lontje en boos vooral ook moe. heel typisch 1 week voor dat ik ongesteld moet worden!
Nu is het zo dat ik door zwangerschappen en door de daarbij horende hormoon behandelingen (ivf) zou je kunnen zeggen dat mijn laatste echte natuurlijke cyclus jaren geleden is. mijn laatste bevalling was 7-11-12 vanaf dat moment tot mei dit jaar heb ik niks meer gebruikt alleen de sterilisatie. voor ik de hormoon behandelingen kreeg had ik dat nooit zo extreem tijdens de periode van een spiraaltje vlak na de verwijdering van mijn spiraaltje (voor de 1e hormoon behandeling van mijn 2e kindje) kwam mijn libido ook weer omhoog. kortom ik ken mij zelf niet terug als ik ongesteld moet worden is dit normaal ???? ook is er sinds 6 weken nu een matig ernstig depressie geconstateerd door een arts.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ik lees ivf ,het krijgen van een kindje,hormoongebruik,en een depressie
Het een kan het ander versterken en je hebt een hoop meegemaakt en je moet dit toch allemaal verwerken
Als jou hormoonhuishouding opspeelt voor je menstruatie dan kan dat de spreekwoordelijke druppel zijn
Praat erover met een psycholoog en je huisarts,laat voor de zekerheid even bloed prikken om je hormoonhuishouding in kaart te brengen
Het is niet altijd gemakkelijk om een vrouw te zijn ,sterkte en hopelijk gaat het snel beter