Wat doet de stichting tegen zinloos geweld tegen zinloos geweld?

De stiching die tegen zinloos geweld is wat doet die?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Naar aanleiding van de maatschappelijke verontrusting werd een groot aantal organisaties opgericht, die zich bezighouden met het bestrijden van zinloos geweld. De meeste initiatiefnemers zijn nabestaanden van een 'zinloos geweld'-slachtoffer. Voorbeelden zijn de Landelijke Stichting Tegen Zinloos Geweld, initiatief van Bart Wisbrun (die naar aanleiding van het overlijden van Mijndert Tjoelker het lieveheersbeestje als beeldmerk en signaal tegen agressie en zinloos geweld koos), Kappen Nou!, Stichting Meld Geweld en Nederland Tegen Geweld. In september 2000 gingen 19 van dit soort organisaties samenwerken in de Landelijke Organisatie voor Veiligheid en Respect (LOVR). Samen en ieder voor zich proberen deze stichtingen en werkgroepen een bijdrage te leveren aan het terugdringen van zinloos geweld. Ook in België bestaat een organisatie tegen zinloos geweld. De vzw Zinloos Geweld heeft als ambassadrice Gella Vandecaveye. Het logo van de organisatie is een vlinder, met als motto: "Laat de vlinder overal rondfladderen, hij doet geen vlieg kwaad".
fremar
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vooral voorlichting geven, les geven op scholen en mediacampagnes tegens zinloos geweld. Bijgevoegd ter info hun programma 2011-2013