hoe kan het dat je mobiel viezer is dan je toilet?

mijn docent voor natuur en zorg zegt dat je mobiel viezer is dan je eigen w.c.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe vaak boent jouw moeder je mobiel/afstandsbediening/toetsenbord met chloor?

Antwoorden (2)

veel mensen zitten met vieze vingers aan hun mobiel. bovendien maken ze hun mobiel nooit schoon. dit in tegenstelling tot de toilet die bij de meeste mensen wel regelmatig met goede schoonmaakmiddelen wordt gereinigd.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Mobiele telefoons zijn veel smeriger dan wc-brillen. Het wemelt van de bacteriën, zeggen onderzoekers.
Uit speciale tests blijkt dat op een gsm gemiddeld tien keer meer ziekteverwekkers zitten dan op de bril van een toilet. De bacteriën die de onderzoekers op de telefoons tegenkwamen kunnen zorgen voor maagklachten en misselijkheid.
Microbioloog Charles Gerba, professor aan de Universiteit van Arizona, laat aan de Times of India weten dat je hier extra snel ziek van kan worden omdat je een mobiele telefoon vaak dichtbij je mond houdt.
Telefoon schoonmaken
Schoonmaken dus dat ding, zou je zeggen. Maar opvallend genoeg maken veel mensen hun telefoon niet schoon omdat ze bang zijn dat het apparaat niet tegen water kan. De microbioloog adviseert dan ook de gsm schoon te maken met een antibacteriële stof.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw link voegt niets MEER toe dan het antwoord wat je geeft. Welke antibacteriële zou jij dan jij adviseren en welk toilet heb je als referentiekader gebruikt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En een beetje weerstand opbouwen is niet verkeerd volgens mij dus gewoon lekker doen zoals je altijd doet is mijn mening, ook al ben ik geen autoriteit op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reinigen met desinfecterende doekjes zou goed zijn, lees dit eens:
http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/nieuws/1133/meer-bacterien-op-gsm-dan-wc-bril
Je moet natuurlijk zelf de keus maken of je dat wel of niet doet, maar het zou beter zijn dat wel te doen. Met een beetje weerstand opbouwen is niets mis, maar daarvoor vaker huidproblemen of verkoudheidsvirussen oplopen, is dat het natuurlijk niet waard, al mag je ook daarover je eigen mening hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ken wel mensen die de hele dag in de weer zijn met desinfecterende vloeistoffen, gels en doekjes. Want vergeet niet: geld is vies, bibliotheekboeken zijn vies,
de klinken van deuren zijn vies, de knoppen van de verkeerslichten zijn vies...............en zo kan ik nog wel even doorgaan. Smetvrees: dat is pas ongezond.