Ik heb heel vaak erge rugpijn. Vaak zit de pijn rechtsboven maar soms ook op diverse andere plekken. Wat kan ik doen?

Als de pijn rechtsboven zit dan lijkt het alsof er iets in de weg zit of knel zit.
De huisarts kan niets constateren. Mijn longen zijn schoon (die zitten ook niet op die plek). Er is bloedonderzoek gedaan maar daar komt ook niets bijzonders uit. Volgens mijn huisarts is er geen enkele aanwijzing die duidt op iets ernstigs.
Het ziekenhuis is te ver weg voor mij vanwege mijn straatvrees.

Heeft iemand een idee of tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
En fysiotherapeut?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Osteopaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lastig straatvrees. Hopelijk kun je inderdaad wel naar een fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor mij is een pijn vaak een ophoping van emotionele last. Dus een angst of een stuk verdriet die is gaan vastzitten in het lichaam. Iemand die je kan helpen om daarachter te komen is een hypnotherapist.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties.
Pijn kan inderdaad te maken hebben met een emotionele last maar de ze pijn is geen uiting van emotionele last dat weet ik heel zeker.
Ik zat zelf aan fysiotherapie te denken maar een osteopaat of massage is misschien ook een uitkomst.

Het beste antwoord

Je huisarts kan je in principe ook adviseren over, of verwijzen naar iets als massage (kan een optie zijn), craniosacraaltherapie (soort hele zachte massage), of een haptonoom. Check je verzekering en de registraties van de betreffende behandelaar kom te weten of vergoed kan worden.

Ook kan je arts je adviseren over behandelingen om met pijn te leren leven, oa mindfulness gebaseerde dingen.

Het hangt natuurlijk ook af van je andere klachten.

Heb je de indruk dat je huisarts je niet verder kan helpen? Mogelijk klikt het niet of is degene niet de juiste arts voor jou. Je kunt overwegen een andere arts te zoeken. Zeker als psychische klachten een rol spelen is het belangrijk dat je goed met je arts kan opschieten.

Keuzehulp vind je oa op www.npcf.nl (Nederlandse Patienten en Consumenten Federatie).

Een onafhankelijk overzicht van huisartsen bij jou in de buurt, met beoordelingen door patienten, vind je op www.zorgkaartnederland.nl. Je eigen verzekeraar heeft mogelijk ook zo'n soort overzicht; kijk op diens website.

Succes met de pijnklachten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Ik kan het heel goed vinden met mijn huisarts en ik heb veel vertrouwen in hem. Mijn psychische klachten hebben niets te maken met de rugpijn.

Andere antwoorden (1)

Mischien laten masseren?